Vzdělávací kurz: Finance pro nefinanční manažery
Praktický vhled do oblasti firemních financí
Termín: 29. 10. 2014 – 1. 12. 2014
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání
Znalost ekonomických vztahů a principů finančního řízení patří mezi základní znalosti každého manažera a podnikatele. Náš kurz je ideálním odrazovým můstkem pro neekonomy, kteří z hlediska své pozice musí občas vstoupit do neznámého světa financí či finančního řízení a potřebují k tomu získat solidní znalosti, aby se mohli v problematice orientovat. Kurz probíhá v českém jazyce.
Na toto školenie už nie je možné sa objednať. V prípade Vášho záujmu o ďalšie konania, kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.
Jste členem vedení společnosti a chybí Vám znalosti z oblasti ekonomických vztahů? Potřebujete se zorientovat v základních finančních výkazech a jejich vzájemných vazbách? Uvítali byste rychlý vhled do finančního řízení? Potom je náš kurz právě pro Vás.
Obsah kurzu je postaven na zmapování základních znalostí finanční terminologie a pochopení ekonomických souvislostí. Jeho cílem je umožnit manažerům s neekonomickým vzděláním bližší komunikaci s finančními manažery.
Jde o komplexní a ucelené odborné vzdělávání, poskytující zpětnou vazbu prostřednictvím úkolů k domácímu vypracování či závěrečného testu. Kurz navíc umožňuje získání užitečných znalostí a jejich aplikaci do praxe ve velmi krátkém čase - již během 1,5 měsíce.
Klikněte zde pro detailní Program kurzu.
Komu je kurz určen:
Kurz Finance pro nefinanční manažery je určen pro vedoucí pracovníky nebo specialisty nefinančních útvarů, manažery firemních týmů a pracovních skupin, případně další osoby podílející se aktivně na manažerském rozhodování včetně nejnižších úrovní řízení, a také pro majitele, jednatele nebo členy orgánů firem. Zkrátka je vhodný pro všechny, kteří chtějí být rovnocennými partnery finančnímu útvaru a porozumět finančnímu řízení firmy.
Další informace:
Jako účastník kurzu obdržíte OSVĚDČENÍ o jeho absolvování, které můžete využít ve svém CV v části o odborném vzdělávání. V ceně kurzu jsou výukové materiály k jednotlivým modulům (přístup k online i offline verzi závěrečného webináře) a vyhodnocení závěrečného testu. K získání osvědčení je třeba zodpovědět správně alespoň 70 % otázek. Obchodní podmínky jsou k vaší dispozici zde.
Obsahová struktura kurzu:
Modul č. 1 (seminář, 29. 10. 2014, 9:00 - 15:30 hodin):
1. Finanční výkazy podniku
1.1. rozvaha jako přehled podnikového majetku a zdrojů jeho krytí
1.2. výsledovka jako přehled o hospodaření podniku v provozní i finanční oblasti
1.3. cash flow jako přehled o zdrojích a umisťování peněžních prostředků
2. Vazby mezi finančními výkazy, odraz podnikových činností ve výkazech, případová studie
3. Rámcový finanční plán – komplexní představa o plánování jednotlivých položek a nutnosti provazování i ve vývoji, tvorba plánu na různých úrovních – kde se berou peníze a kam se ztrácejí?
4. Struktura majetku a dopad na finanční výsledky firmy – fixní náklady, variabilní náklady, objem výroby, cena - analýza bodu zvratu
5. Provozní páka – měření rizika a citlivosti zisku na změnu poptávky
6. Kalkulace nákladů jako nástroj řízení portfolia výrobků
Součástí semináře je zadání úkolu č. 1 k samostatnému vypracování
Modul č. 2 (seminář, 5. 11. 2014, 9:00 - 15:30 hodin):
V úvodu semináře bude poskytnuta zpětná vazba k zadanému úkolu č. 1
1. Růst hodnoty firmy a dílčí faktory jejího ovlivnění
1.1. Tvorba zisku – kontrola portfolia a nákladové struktury
1.2. Volba kapitálového mixu podle stádia životního cyklu podniku
1.3. Efektivní řízení krátkodobých financí – pohledávky a závazky z obchodní činnosti
1.4. Reinvestice – kdy použít zisk pro další rozvoj a kdy ho raději rozdělit
2. Struktura použitého kapitálu (zadluženost) a dopad na ziskovost firmy – náklady kapitálu, doporučená bilanční pravidla, efektivní působení finanční páky
3. Efekt spojení provozní a finanční páky – synergie úspěšná při růstu, ale nebezpečná při poklesu
4. Řízení tzv. pracovního kapitálu (Working Capital), tj. salda oběžných aktiv a krátkodobých závazků
5. Důvody nutné pro řízení pracovního kapitálu – vymezení rozdílu mezi pracovním kapitálem a cash flow
6. Řízení pracovního kapitálu globálně optimalizací obratového cyklu peněz
7. Řízení pracovního kapitálu po složkách – nástroje řízení zásob, pohledávek a závazků
Součástí semináře je zadání úkolu č. 2 k samostatnému vypracování
Modul č. 3 (seminář, 11. 11. 2014, 9:00 - 15:30 hodin):
V úvodu semináře bude poskytnuta zpětná vazba k zadanému úkolu č. 2
1. Investiční činnost firmy
1.1. Druhy investic a kdy se objevuje jejich nutnost v rámci životního cyklu podniku
1.2. Parametry vstupující do hodnocení investic s cílem přijmout nebo zamítnout investici
1.3. Metody hodnocení investic
1.3.1. Statické metody a jejich opodstatněnost v investičním cyklu
1.3.2. Dynamické metody - NPV, IRR, Payback Period, Profitability index, metoda anuit
1.3.3. Specifika regulatorních investic a volby metod
2. Hodnocení finančního zdraví
3. Finanční analýza
3.1. Analýza absolutních ukazatelů – struktura aktiv, pasiv, nákladů, vývoj jednotlivých položek v čase, analýza pracovního kapitálu
3.2. Analýza poměrových ukazatelů:
3.2.1.rentability
3.2.2.likvidity
3.2.3.zadluženosti
3.2.4.aktivity
3.2.5.kapitálového trhu
3.2.6.produktivity
3.2.7.souhrnné ukazatele
3.3. Altmannův index
3.4. IN index
3.5. Výhody a nevýhody souhrnných ukazatelů
4. Benchmarking s konkurenty, s odvětvím pomocí podnikových i externích ukazatelů, rozdíly mezi ratingem a syringem, nástroje benchmarkingu
Součástí semináře je zadání úkolu č. 3 k samostatnému vypracování
Modul č. 4 (webinář, 21. 11. 2014, 10:00 - 11:30 hodin):
Zpětná vazba k zadanému úkolu č. 2
Zodpovídání dotazů
Příprava na závěrečný test
Závěrečný online test s výběrem odpovědí
Vzdelávacie kurzy v Prahe
,
Miesto konania seminárov :
Semináre sa konajú v priestoroch Konferenčného centra City, ulica Na Strži 1702/65, 140 62 Praha 4 Pankrác.
Doprava:
Spojenie k miestu konania - stanica metra C - Pankrác , ďalej potom pešo cca 50 m. Jedná sa o nízku budovu s nápisom Konferenčné centrum City. Smerovky k príslušnej školiacej miestnosti budú umiestnené už od vchodu do centra. Parkovať možno v uliciach okolo Konferenčného centra, popr. v Obchodnom centre Arkády - Pankrác (zdarma iba 3 hodiny).
Webináre:
K absolvovaniu webnárov vám postačí PC s pripojením na internet a prehliadač pdf súborov. Webinár je interaktívny online seminár, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo Vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorovi aj svoje otázky prostredníctvom chatovacieho okna. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete včas od nášho zákazníckeho servisu emailom.
Webináre je možné sledovať nielen naživo, ale aj z offline nahrávok, ktoré budú na stránke kurzu uložené po celú dobu trvania kurzu.