Ing. Peter Pašek

Peter Pašek absolvoval štúdium v odbore Daňovníctvo a daňové poradenstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Momentálne je členom prezídia Slovenskej komory daňových poradcov a partnerom v medzinárodnej poradenskej a outsourcingovej spoločnosti Accace. Peter je uznávaným špecialistom na transakčné poradenstvo a lokálne dane. Má za sebou bohatú lektorskú a publikačnú činnosť v oblasti daní.

Ďalší autori

Mgr. Pavel Pavlovkin

Lektor je právny poradca pôsobiaci na Európskom spotrebiteľskom centre v SR hosťujúcom na Ministerstve hospodárstva SR. Zaoberá sa riešením cezhraničných spotrebiteľských sporov a poskytuje poradenstvo pre spotrebiteľov.

Mgr. Peter Vilim

Peter Vilim sa eurofondom venuje od ich príchodu na Slovensko. V roku 2001 pripravil 2 projekty na podporu v oblasti cestovného ruchu pre svojich klientov a jeden získal podporu. Bol jedným z 36 na celom Slovenku z celkového počtu viac ako 1000 žiadostí. Odvtedy sa Eurofondom, príprave projektových žiadostí, implementácii  projektov, konzultácii pre verejný a súkromný sektor venuje neustále. Schválených projektov bolo za viac ako 890 mil EUR. Touto sumou pomohol svojim klientov rásť, rozvíjať sa a zlepšovať. Podieľal sa na príprave a aktívnom pripomienkovaní troch operačných programov a vypracoval viaceré analýzy a návrhy oblastí pre nové programové obdobie.

Ing. Tomáš Spusta

Som absolventom Stavebnej fakultu  STU v Bratislave a už počas štúdia ma lákalo študovať projektovanie v softvéroch. Po škole som sa venoval projektantskej činnosti, no najmä sa moja snaha zameriavala na zdokonaľovanie v oblasti stavebníctva a rôznych BIM softwéroch. Pre spoločnosť Xella mám možnosť pracovať už druhý rok, kedy som začínal ako špecialista a momentálne je mojou pozíciou koordinátor. V tejto spoločnosti mám možnosť získavať a rozvíjať nové skúsenosti z praxe a taktiež aj svoje znalosti v medzinárodnom tíme.

JUDr. Lucia Sabová Danková

Na Národnom inšpektoráte práce pôsobí od januára 2016. Odborne zastrešuje administratívnu spoluprácu s kontaktnými orgánmi v členských štátoch Európskej únie prostredníctvom informačného systému o vnútornom trhu ako aj oblasť vysielania zamestnancov. Venuje sa poradenstvu pri dodržiavaní právnych predpisov v pracovnoprávnej oblasti pre širokú oblasť fyzických a právnických osôb pôsobiacich v Slovenskej republike ako aj v zahraničí v pozícii zamestnancov alebo zamestnávateľov. Má bohaté skúsenosti v rôznych oblastiach súkromného práva. Po ukončení štúdia pôsobila v advokátskej kancelárii so špecializáciu na občianske, obchodné a správne právo. Na exekútorskom úrade pracovala v pozícii exekútorského koncipienta so zameraním predovšetkým na exekúcie nehnuteľností a obchodných podielov. Následne zamerala profesijné pôsobenie na oblasť developerských činností, kde v pozícii právnika zabezpečovala právne zastupovanie developerských a realitných spoločností pred orgánmi štátnej správy ako aj v zmluvných vzťahoch.  

Ondrej Štrup

• Od roku 2008 garant rekvalifikačného vzdelávania facility manažérov v SR akreditovaného Ministerstvom školstva, mládeže a telovýchovy (do 2021 cca 500 držiteľov osvedčení). • V roku 1999 organizoval založenie českej pobočky asociácie IFMA CZ, v ktorej bol v rokoch 1999 - 2002 a 2012 - 2015 prezidentom a v rokoch 1999 - 2021 bol stálym členom predstavenstva. V roku 2015 mu bol udelený doživotný titul Čestný predseda IFMA CZ. • Od 2013 je držiteľom titulu IFMA Fellow, najprestížnejšieho celosvetového ocenenie asociácie IFMA (od roku 1992 ho získalo iba niečo málo cez stovku Facility manažérov na svete). • V rokoch 2011 - 2013 pod predseda Eurofi - Európskej asociácie Facility managementu. • V rokoch 2016 - 2018 bol členom užšieho predstavenstva FMCC (celosvetové odborné sekcie FM konzultantov IFMA), v roku 2017-18 vykonával funkciu viceprezidenta, teraz je riaditeľom pre strednú a východnú Európu. • Inicializoval usporiadanie svetových kongresov IFMA v Prahe - World Workplace Europe 2003 (12. - 14. 5. 2003), a Eurofi / IFMA - EFMC 2013 (22. - 24. 5. 2013), kde sa podieľal aj na niektorých príspevkoch. • Ako zástupca SR je poverený riadením príprav a prekladu európskej normy Facility managementu EN 15221 (CEN TC 348), svetovej normy ISO / TC 267 (ISO 41000 - Facility management) a svetovej ISO PC 251 (ISO 55000 - Asset management). • Externé vyučujúci na ČVUT FSv, pripravoval výučbu facility managementu na VOŠ Chotěboř, občasný hosťujúci lektor na VŠE, MVS Olomouc, VŠB - TU Ostrava. • Autor knihy "Základy Facility managementu" - 2014, Professional Publishing, spoluautor rady ďalších odborných titulov z oblasti Facility managementu. Autor mnohých článkov v odborných popularizačných

doc. RNDr. Václav Sedláček, CSc.

Doc. RNDr. Václav Sedláček, CSc. prednáša na Rašínovej vysokej škole a od roku 2009 externe vedie katedru informatiky ZMVŠ v Třebíči. Ďalej pôsobí ako audítor OSMS, ITMS. Je konzultantom, manažérom a audítorom kvality. Priebežne publikuje a recenzuje odborné aj populárno-naučné príspevky. Medzi ďalšie oblasti, ktorým sa venuje, patrí matematická informatika, najmä teória automatov a formálnych jazykov, metódy konštrukcie kompilátorov, informačné systémy, umelá inteligencia, bezpečnosť informácií, riadenie rizík, manažment služieb informačných technológií. So Vydavateľstvom Forum spolupracuje na pozícii editora a autora publikácie Nástroje IT manažéra.