Ako zistíte, že riadite finančne zdravú firmu

28. 5. 2019

Firma je ako živý organizmus. Peniaze sú krvný obeh. Aby si udržala dobré zdravie, dohliada na ňu lekár - finančný manažér. Ako rozoznáme, že je firma zdravá?

 

 

 

 

 

 

Ciele podnikania alebo prečo podnikáme?

Toto je na prvý pohľad jednoduchá otázka, ktorú by si mal vyriešiť každý podnikateľ či firma hneď na začiatku. Ak ste si okamžite odpovedali, skvelé! No nemusí to byť až také ľahké. Ak tápate, pomôžeme Vám. Tri základné dôvody, prečo podnikáme, sú:

1. Aby sme dosiahli zisk.

Ide o najbežnejší cieľ podnikania, snáď k tomu ani niet čo dodať.

2. Aby sme zvýšili hodnotu podniku. 

Hodnota podniku na konci určitého obdobia má byť skrátka vyššia, ako na začiatku. Rozdielom je zisk.

3. Aby sme dosiahli prebytok peňazí, teda odčerpateľné zdroje.

Pretože majiteľ firmy, pre ktorú pracujeme, jednoducho chce reálny prospech z podnikania. Peniaze.

 

Keďže sa bavíme o finančnom zdraví podniku, musíme poznať hlavný cieľ finančného riadenia. A tým je:

Zabezpečiť zdravú firmu v súlade so stratégiou podniku a pri naplnení ročného plánu.

 

2 znaky, že riadime zdravú firmu

To, či je firma zdravá, vie najlepšie posúdiť finančný manažér či ekonóm. Tu sú dva základné znaky, ktoré nám odrážajú finančné zdravie podniku: 

1. Firma dosahuje primeranú rentabilitu, ziskovosť.

A to vzhľadom na očakávania majiteľa a, samozrejme, s tým, že naše podnikanie je dlhodobo udržateľné.

2. Firma má primerané riziko...

...vzhľadom na typ podnikania a na okolnosti, v ktorých sa nachádza

 

 Na tému finančné zdravie podniku pripravujeme seminár:

Bratislava, 20. 6. : Predávať drahšie, alebo radšej veľké objemy?

  

Zdroj: Podnikateľský servis Gradient5

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout