PaedDr. Viera Pobiecka

Lektorka svoje profesijné odborné základy postavila na dlhoročnej praxi a skúsenostiach v oblasti špeciálnej pedagogiky, práce s deťmi a žiakmi so ŠVVP v školách a zariadeniach rôzneho typu a druhu. V súčasnosti pracuje ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy pre zariadenia poradenstva a prevencie a školy pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením, podieľa sa na riadení a kontrole výchovno-vzdelávacieho procesu detí a žiakov so zdravotným znevýhodnených v školách rôzneho stupňa.Metodicky aj prakticky sa venuje odborným špecializovaným a konzultačným činnostiam pre zriaďovateľov, riaditeľov škôl a školských zariadení, i odborných a pedagogických zamestnancov, usmerňuje a radí pri inkluzívnom vzdelávaní žiakov, poskytovaní podporných opatrení, pri práci školského podporného tímu, prideľovaní pedagogických asistentov a pomáha pri zavádzaní nových legislatívnych zmien do praxe.

Ďalší autori

Ing. Miroslav Kotora

Lektor má dlhoročné skúseností ako revízny technik. Vyštudoval vysokú elektrotechnickú školu v Žiline. Má pracovné skúsenosti ako samotný projektant a aj ako montážny technik. Má nielen teoretické znalosti, ale taktiež aj praktické zručnosti kvalifikácie §24 - revízny technik elektrického zariadenia. Veľmi rád premýšľa nad vecami ako ich spraviť efektívne, takže môže poslúžiť aj ako dobrý radca v prípade hľadania riešenia problematickej situácie.

Marek Ilkovič

Marek Ilkovič je konzultant pre partnerov v spoločnosti ANASOFT. Niekoľko rokov sa venuje téme elektronického podpisovania digitálnych dokumentov, pomáha zahraničným partnerom implementovať riešenie pokročilého elektronického podpisu.

prof. Ing. Zuzana Sternová, PhD.

Od roku 2008 pôsobí ako riaditeľka Technického a skúšobného ústavu stavebného, n. o. Je autorizovaným stavebným inžinierom, odborne spôsobilou osobou na energetickú certifikáciu a znalcom. Od roku 1971 sa odborne sa zameriava na tepelnú ochranu budov, od roku 1986 zatepľovaniu, znižovaniu potreby a spotreby energie, energetickej hospodárnosti a obnove budov. Počas celého obdobia svojej odbornej činnosti sa venovala výskumu a vývoju v uvedených oblastiach, ale aj normotvornej, publikačnej, prednáškovej činnosti a vzdelávaniu. Od začiatku implementácie smernice o EHB sa zúčastnila prípravy legislatívnych predpisov (zákona a vyhlášky o EHB). Pôsobila ako vedúca autorských kolektívov riešenia výskumných projektov na národnej a medzinárodnej úrovni a takmer 30 pilotných a demonštračných projektov zatepľovania, odstraňovania systémových porúch bytových domov a obnovy budov.

Ing. arch. Petr Štěpánek, PhD.

Urbanista zameriavajúci sa na implementáciu konceptov Smart cities a politik bývania. Okrem výskumnej činnosti na ČVUT (České vysoké učení technické v Prahe) a VŠCHT (Vysoká škola chemicko-technologická v Prahe) pripravuje finančné a administratívne nástroje na podporu dostupného bývania na Ministerstvu pre miestny rozvoj ČR. V minulosti pracoval v riadiacom výbore Strategického plánu hl. m. Prahy, ako riaditeľ Štátneho fondu životného prostredia ČR alebo ako riaditeľ multimediálnej divízie vydavateľstva Economia.

Ing. Juraj Klukan

Juraj Klukan je odborníkom v oblasti zvyšovania energetickej efektívnosti, využívania obnoviteľných zdrojov energie a využívania druhotnej energie vznikjúcej v technologických procesoch. Vysokoškolské štúdium absolvoval na Vysokej škole technickej v Košiciach. Od roku 1991 sa venuje oblasti energetickej efektívnosti – v rokoch 1992 - 1994 ako vedúci oddelenia technického rozvoja v Elektrárni Nováky, od roku 1994 po absolvovaní špecializovaného štúdia organizovaného Energetickým centrom EÚ pôsobí ako energetický poradca a energetický audítor. Ako asociovaný senior konzultant spoločnosti DNV KEMA Energy v  Bonne pôsobí tiež v rámci medzinárodných projektov organizovaných EÚ, EBRD a Worldbank.

PhDr. Miroslav Sedlák, MBA

Miroslav Sedlák je certifikovaný PRINCE2® a P3O® Practitioner, akreditovaný tréner školení PRINCE2® s dlhoročnou praxou v nadnárodných firmách. Je tiež vysokoškolský pedagóg s bohatými skúsenosťami vo vyučovaní dospelých.