PaedDr. Viera Pobiecka

Lektorka svoje profesijné odborné základy postavila na dlhoročnej praxi a skúsenostiach v oblasti špeciálnej pedagogiky, práce s deťmi a žiakmi so ŠVVP v školách a zariadeniach rôzneho typu a druhu. V súčasnosti pracuje ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy pre zariadenia poradenstva a prevencie a školy pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením, podieľa sa na riadení a kontrole výchovno-vzdelávacieho procesu detí a žiakov so zdravotným znevýhodnených v školách rôzneho stupňa.Metodicky aj prakticky sa venuje odborným špecializovaným a konzultačným činnostiam pre zriaďovateľov, riaditeľov škôl a školských zariadení, i odborných a pedagogických zamestnancov, usmerňuje a radí pri inkluzívnom vzdelávaní žiakov, poskytovaní podporných opatrení, pri práci školského podporného tímu, prideľovaní pedagogických asistentov a pomáha pri zavádzaní nových legislatívnych zmien do praxe.

Ďalší autori

Mgr. Jana Klapilová

Jana Klapilová vyštudovala odbor Anglistika – amerikanistika - Český jazyk a literatúra na Filozofickej fakulte Karlovej univerzity v Prahe. Pôsobí ako lektorka firemných kurzov so zameraním na všeobecnú a obchodnú angličtinu a ako vyučujúca predmetu Obchodný jazyk – angličtina na Ekonomickej fakulte Mendelovej univerzite v Brne. Ako prekladateľka a externá redaktorka českých aj anglických textov spolupracuje s rôznymi subjektmi, najmä s nakladateľstvom Academia v Prahe a s Ústavom pre český jazyk a Filozofickým ústavom Akadémie vied Českej republiky.

Ing. Miroslav Kotora

Lektor má dlhoročné skúseností ako revízny technik. Vyštudoval vysokú elektrotechnickú školu v Žiline. Má pracovné skúsenosti ako samotný projektant a aj ako montážny technik. Má nielen teoretické znalosti, ale taktiež aj praktické zručnosti kvalifikácie §24 - revízny technik elektrického zariadenia. Veľmi rád premýšľa nad vecami ako ich spraviť efektívne, takže môže poslúžiť aj ako dobrý radca v prípade hľadania riešenia problematickej situácie.

Ing. Leo Tvrdoň, Ph.D., Alog.

Ing. Leo Tvrdoň je viceprezidentom Logistickej akadémie a od roku 2005 je členom Komory logistických audítorov.

Mgr. Jozef Varga

Jozef Varga pracuje ako poverený Regionálny hygienik a vedúci oddelenia epidemiológie a hygieny detí a mládeže na RÚVZ so sídlom v Rožňave. Od nástupu na RÚVZ Rožňava pracoval na oddelení hygieny detí a mládeže a vykonával štátny zdravotný dozor v zariadeniach v celom okrese. Študoval na Lekárskej fakulte UPJŠ Košice a Trnavskej univerzite v Trnave, momentálne študuje špecializáciu zdravie pri práci na SZU, Master of Public Health na Trnavskej univerzite a rigorózne konanie na VŠ sv. Alžbety Bratislava. Dlhodobo sa venuje hygiene detí a mládeže a obzvlášť problematike infekčných ochorení v zariadeniach pre deti a mládež a ich opatreniami. Zároveň lektor vyučuje na Strednej zdravotníckej škole v Rožňave predmet preventívne lekárstvo.

Ing. Martina Mateášová, PhD.

Martina Mateášová pôsobí v oblasti účtovníctva a daní už dlhé roky. Okrem publikačnej a vzdelávacej činnosti sa venuje praktickým problémom formou konzultačnej činnosti a odborného poradenstva, ale aj priamym vedením účtovníctva v konkrétnej účtovnej jednotke. Je autorkou mnohých odborných publikácií z oblasti účtovníctva určených pre odbornú verejnosť a prax. Profesionálne sa venuje na Katedre účtovníctva a audítorstva príprave študentov Ekonomickej univerzity na výkon ich profesie v oblasti teórie a praxe účtovníctva podnikateľských subjektov, finančného účtovníctva a Medzinárodných štandardov finančného vykazovania (IAS/IFRS).  

Mgr. Miroslava Strakatá

Lektorka má dlhoročnú skúsenosť s riadením MŠ. Vyštudovala odbor management vzdelávania na pedagogickej fakulte na Karlovej Univerzite v Prahe. Je absolventkou Špecializačného štúdia environmentálneho vzdelávania pre učiteľky MŠ. Dlhodobo sa venuje publikačnej činnosti v oblasti vzdelávania, zameranom predovšetkým na predškolské vzdelávanie a školský management. Niekoľko rokov pôsobí ako lektorka seminárov pre pedagógov predškolského vzdelávania. Má bohaté skúsenosti s projektmi na národnej i medzinárodnej úrovni v oblasti predškolského vzdelávania.