Mgr. Dagmar Sliacka

Dagmar Sliacka vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte UK v Bratislave a vo svojej odbornej praxi sa venuje najmä práci v oblasti ľudských zdrojov, psychológie, personalistiky a Assessment / Development centier. Pôsobila ako metodik, lektor a konzultant, ale aj vrcholový manažér vo firmách s rôznorodým zameraním (IT, obchod, telekomunikácie, stavebníctvo, financie, poisťovníctvo, výroba…). Okrem toho je profesionálnym koučom a konzultantov v oblasti výberu a náboru zamestnancov, ako aj adaptácie, vzdelávania, rozvoja personálnej politiky firiem, hodnotenia a motivácie zamestnancov.

Ďalší autori

JUDr. Jakub Ulaher, PhD., LL.M., MBA

JUDr. Jakub Ulaher pôsobil v rokoch 2008 – 2018 na Mestskom úrade v Žiline. Najprv ako právnik a neskôr, v rokoch 2011 – 2018, ako vedúci odboru právneho a majetkového. Má množstvo skúsenosti z oblasti úradu a samosprávy. Pravidelne publikuje o aktuálnych právnych otázkach obecnej samosprávy.

PhDr. Ladislav Vaska, PhD.

Ladislav Vaska vyštudoval odbor sociálna práca na Univerzite Komenského v Bratislave, kde momentálne pôsobí ako vedúci Katedry sociálnej práce. Profesionálne sa venuje supervízii v sociálnej práci, syndrómu vyhorenia v pomáhajúcich profesiách, základom a dejinám sociálnej práce, politike zamestnanosti a trhu práce, vedie odborné praxe a výcviky v sociálnych spôsobilostiach. Okrem akademickej pôdy pôsobí aj ako lektor a tréner sociálnych zručností, a tiež ako lektor v dlhodobých výcvikov v supervízii. Je aktívnym supervízorom, a okrem iných, spolupracuje aj s organizáciou UNICEF Slovensko. Je autorom viacerých vedeckých článkov a odborných publikácii.

Ing. Tomáš Spusta

Som absolventom Stavebnej fakultu  STU v Bratislave a už počas štúdia ma lákalo študovať projektovanie v softvéroch. Po škole som sa venoval projektantskej činnosti, no najmä sa moja snaha zameriavala na zdokonaľovanie v oblasti stavebníctva a rôznych BIM softwéroch. Pre spoločnosť Xella mám možnosť pracovať už druhý rok, kedy som začínal ako špecialista a momentálne je mojou pozíciou koordinátor. V tejto spoločnosti mám možnosť získavať a rozvíjať nové skúsenosti z praxe a taktiež aj svoje znalosti v medzinárodnom tíme.

Ing. Karel Fronk

Je vedúcim oddelenia Udržateľný rozvoj v spoločnosti SKANSKA, kde zodpovedá za aktivity spoločnosti v oblasti udržateľnosti. V spoločnosti pôsobí od roku 2004. V súčasnej pozícii je zodpovedný za implementáciu Carbon roadmap Skanska Central Europe. Energetický manažment skupiny so zameraním na inovácie. Environmentálny manažment so zameraním na cirkulárnu ekonomiku a nakladanie s prírodnými zdrojmi. Green business zahŕňajúce certifikácie budov (LEED, BREEAM, WELL) a posudzovanie životného cyklu a ekonomického cyklu stavebných produktov a projektov. Od roku 2020 zastáva funkciu Predsedu predstavenstva Českej rady pre šetrné budovy.

Pavel Vítek

Certifikovaný personalista, konateľ spoločnosti RECRUITMENT FACTORY, ktorá sa okrem náboru zamestnancov zaoberá kompletným HR poradenstvom. Zároveň je tiež školiteľom vzdelávacej spoločnosti CE-PA, pre ktorú prednáša kurzy umelej inteligencie. Študoval IT a celá jeho profesná prax je pretkaná automatizáciou procesov naprieč odbormi, kedy pracoval aj napríklad ako špecialista riadenia kvality výroby pre spoločnosť TESCOMA. Vďaka svojmu technologickému backgroundu sa okrem špecializuje na zavádzanie nových trendov a moderných technológií do každodennej pracovnej rutiny.

Ing. Arch. Tomáš Guniš

Tomáš Guniš je absolvent Fakulty architektúry STU v Bratislave. V rokoch 2012-2013 pôsobil ako výkonný riaditeľ Slovenskej rady pre zelené budovy a v rokoch 2016 – 2019 ako vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií / hlavný architekt mesta Trnava. Dlhodobo sa venuje problematike udržateľnej architektúry a adaptácii miest na zmeny klímy. V súčasnosti pôsobí ako architektonický špecialista v spoločnosti Saint-Gobain Construction Products, s.r.o. Akustika v školách je z pohľadu architekta dvojsečná zbraň. Na jednej strane zvýšené nároky na zrozumiteľnosť reči a tým aj času dozvuku kladú požiadavky na odbornosť architekta a jeho úzku spoluprácu so špecialistami z oblasti akustiky, na druhej strane súčasný sortiment akustických interiérových riešení poskytuje pestrú paletu dizajnových možností. Tým sa táto téma stáva výzvou, ale aj príležitosťou zároveň. Aké možnosti má teda dnes architekt? Stanú sa tieto riešenia trvalou súčasťou našich tried a škôl? Ako sa má architekt postaviť k školským budovám, kde je potrebné široké spektrum priestorov s rôznymi veľkosťami a diametrálne odlišnými požiadavkami, ako sú triedy, telocvične, školské kluby alebo jedálne?