Mgr. Dagmar Sliacka
Dagmar Sliacka vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte UK v Bratislave a vo svojej odbornej praxi sa venuje najmä práci v oblasti ľudských zdrojov, psychológie, personalistiky a Assessment / Development centier. Pôsobila ako metodik, lektor a konzultant, ale aj vrcholový manažér vo firmách s rôznorodým zameraním (IT, obchod, telekomunikácie, stavebníctvo, financie, poisťovníctvo, výroba…). Okrem toho je profesionálnym koučom a konzultantov v oblasti výberu a náboru zamestnancov, ako aj adaptácie, vzdelávania, rozvoja personálnej politiky firiem, hodnotenia a motivácie zamestnancov.
Produkty súvisiace s autorom
Ďalší autori
JUDr. Marcel Ružarovský
JUDr. Marcel Ružarovský je advokát so sídlom v Trnave, zapísaný v Slovenskej advokátskej komore pod č. 8218. Štúdium práva absolvoval na Trnavskej univerzite, kde po obhájení práce „Trestné činy v doprave“ získal aj titul JUDr. Pôsobí v advokátskej praxi od roku 2015, vlastnú advokátsku kanceláriu vedie od roku 2021. Vo svojej praxi sa zameriava najmä na trestné právo, priestupky a správne delikty, dopravné nehody. Je autorom viac ako 40 odborných príspevkov zameraných najmä na problematiku trestného práva, priestupkov, cestnej dopravy a oprávnení príslušníkov polície, publikovaných na právnických portáloch a v právnických časopisoch. Klientom ponúka profesionálny a diskrétny prístup pri riešení ich právnych problémov.
Mgr. Martina Viewegová
Mgr. Martina Viewegová je lektorkou Národného centra bezpečnejšieho internetu, psychologičkou a psychoterapeutkou liečiacou následky šikany v širokom kontexte v praxi. Orientuje sa na primárnu prevenciu pre deti a možnosti riešenia konkrétnych situácií z pohľadu psychológie a pomáhajúcich profesií.
RNDr. Ľuboš Černý
Ľuboš Černý pôsobí ako vedúci oddelenia informačných systémov ekonomiky a financovania školstva v Centre vedecko-technických informácií v Bratislave. V rokoch 2005 až 2018 pracoval na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR, na sekcii regionálneho školstva a sekcii financovania a rozpočtu ako hlavný štátny radca a vedúci odboru koncepcii financovania regionálneho školstva, kde gestoroval návrhy zmien predpisov súvisiacich s financovaním škôl a školských zariadení (zákon č. 597/2003 Z.z., zákon č. 596/2003 Z.z., nariadenie vlády SR č. 630/2008 Z.z.) a podieľal sa na zmenách v oblasti rozdeľovania podielových daní obciam na školstvo (nariadenie vlády SR č. 668/2008 Z.z.). V súčasnosti vykonáva okrem iného aj lektorskú činnosť v oblasti funkčného vzdelávania riaditeľov škôl pre Univerzitu Komenského v Bratislave.
Mgr. Michal Hacaj
Michal Hacaj je psychológ, ktorý sa niekoľko rokov venuje práci s deťmi a rodinami ako školský psychológ. 4 roky pracoval na projekte pre rodiny s deťmi s hyperaktivitou a poruchami správania. Súčasne pracuje ako lektor prevencie kyberšikany na základných školách. V súčasnosti je popri práci frekventantom terapeutického výcviku a atestácie z klinickej psychológie. Vo voľnom čase robí inštruktora bezmotorového lietania a spoznáva slovenské hory. Najväčšiu radosť mu robí jeho dcéra.
Bc. Štěpán Javorčák
Štěpán Javorčák pracuje v spoločnosti ALSENTA s.r.o. Počas svojej odbornej praxe pôsobil v spoločnosti ŠKODA Ostrov, s.r.o. ako vedúci outsourcingu, konštruktér – projektant a analytik nákupu. Tu sa začal venovať reorganizácii nákupu a svoje skúsenosti ďalej rozširoval v spoločnostiach MSA, a.s. a Česká Zbrojovka a.s. V rokoch 2004 - 2007 uskutočnil cestu okolo sveta. Po návratu pôsobil v spoločnosti KOMPASS Czech Republic, s.r.o. na pozícii projektového manažéra v oblasti outsourcingu nákupu a nástrojov pre nákup.
MARTIN WOLLENSAK
Martin Wollensak ukončil štúdium architektúry v roku 1989 u prof. Dr. Thomasa Herzoga na TU Darmstadt v Nemecku. V rokoch 1990-1992 pracoval v kancelárii Renza Piana v Paríži vo Francúzsku.
Po príchode späť do Nemecka pracoval ako výskumný asistent a náhradný riaditeľ v Ústave pre dizajn a konštrukciu TU Stuttgart v Nemecku. Od roku 1999 je profesorom v odbore pozemné stavby a technológie stavebných materiálov na Fakulte architektúry a dizajnu na Hochschule Wismar: Vysoká škola aplikovaných vied: technológia, obchod a dizajn. Zameriava sa na plánovanie a architektúru šetrenia energie a zdrojov.
V súčasnosti pracuje ako partner v kancelárii Wollensak Architects a v inštitúte IGEL (Institut für Gebäude + Energie + Licht Planung), ktorý založil. Wollensak je hosťujúcim profesorom na Fakulte architektúry a dizajnu STU Bratislava na Slovensku a na univerzite Shenyang Jianzhu v Číne a riaditeľ magisterského študijného programu architektúra a životné prostredie.
Príspevok: Uhlíkovo neutrálna architektúra +PLUS
Architektúra budúcnosti – mesto budúcnosti – región budúcnosti – planéta budúcnosti
Vieme, že zdroje našej planéty sa míňajú. Hladina CO2 celý čas od prvej priemyselnej revolúcie rastie a klimatická zmena je jednou z najväčších výziev dneška. Úplná dekarbonizácia stavebného priemyslu neznamená len používanie obnoviteľných zdrojov energie počas výstavby budov, no aj vyhýbanie sa materiálom, pri výrobe ktorých vzniká veľké množstvo emisií CO2.
Európska únia má za cieľ, aby Európa bola do roku 2050 klimaticky neutrálna. Čo to znamená pre architektov? Aké zmeny v plánovaní môžeme čakať, ak viac ako 100 % energií pokryjú obnoviteľné zdroje? Aké +PLUS potrebuje architektúra? Koľko +PLUS potrebujú ľudia? Ako vieme dosiahnuť PLUS – pridanú hodnotu ku kvalite života? Ako vieme spojiť udržateľnosť so životným štýlom a zaviesť ciele trvalej udržateľnosti do životov a myslí ľudí? Dizajn +PLUS – kultúrna zmena – regionálnych tradícií – diverzity – transparentnosti – jednoduchosti. Na ceste za +PLUS budú predstavené nasledujúce príklady stavebníctva: energeticky pozitívna škola Rostock (neutralita CO2 v stavebníctve) a materská škola Wildblume Garz/Rügen (neutralita CO2 počas celého životného cyklu budovy – od získania materiálu, cez stavbu, až po koniec jej životnosti).