Mgr. art. Rudolf Látečka

Autorizovaný architekt, Ústav architektúry občianských budov FAD STU. Od roku 2005 vedie vlastný architektonický ateliér. Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Zaoberal sa možnosťami využitia nanotechnológií a „smart city“ riešení v urbanistickom dizajne. V posledných rokoch pôsobí na Fakulte architektúry a dizajnu ako pedagóg na ústavoch občianských a obytných budov a je aj študentom PhD u prof. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD., kde sa venuje výskumu architektúry virtuálnych a imaginárnych svetov.
Príspevok: Imaginárny svet a architektúra
Imaginárny svet ako vizuálna projekcia ľudských fantázií, túžob a obáv nás sprevádza odnepamäti v rôznych formách. Jednou z nich je aj vizuálne umenie. S rozvojom digitálnych technológií sa imerzia (vnorenosť – Immersive Virtual Environment – IVE) do paralelných virtuálnych svetov stáva čoraz prístupnejšou širokému okruhu záujemcov. Na jednej strane sa vytvára nový priestor pre rôznorodé experimenty, ale súčasne aj nové možnosti jeho zneužitia – hlavne závislosti. Virtuálny priestor je vždy 3D – a tým sa stáva aj novou výzvou pre jeho psychologické ale aj umelecké vytváranie architektonickými prostriedkami. V počítačových hrách je environment dôležitou scénografickou súčasťou príbehu ako Game Art – aktívnym pozadím, vytvárajúcim jeho atmosféru. Akú úlohu zohráva toto nové umelé architektonické prostredie, ktorého hlavným motívom už nie je konštrukcia, funkcia a ani estetika, ale vnútorný mentálny stav? Ako takéto prostredie navrhovať a dotvárať?

Ďalší autori

Tibor Hanko

Tibor Hanko je revízny technik, elektrotechnik, expert na elektroinštalácie a fotovoltiku. Pôsobí v spoločnosti HARP, s. r. o., kde sa zameriava na termovíziu, projekty a revízie elektroinštalácií a elektrických zariadení. Pôsobí aj ako viceprezident Slovenského elektronického zväzu a Komory elektrotechnikov Slovenska. Aktívne sa venuje lektorskej činnosti.

Mgr. Ján Kapec

Ján Kapec je senior advokát spolupracujúci s najväčšou česko-slovenskou advokátskou kanceláriou Havel & Partners. V rámci svojej praxe sa primárne špecializuje na problematiku verejného obstarávania a registra partnerov verejného sektora, ako aj nehnuteľností a stavebníctva.  Ako advokát poskytuje klientom služby oprávnenej osoby v súlade so zákonom o registri partnerov verejného sektora.

Ing. Miloš Böhmer

Vedúci obchodného oddelenia Siemens, s.r.o. Je absolventom Elektrotechnickej fakulty SVŠT. Po ukončení štúdia pracoval na rôznych pozíciách v oblasti vývoja elektronických telekomunikačných a riadiacich systémov. V roku 1992 začal pracovať v dcérskej spoločnosti firmy Cerberus AG Švajčiarsko, ktorá bola významným výrobcom systémov elektrickej požiarnej signalizácia a plynových stabilných hasiacich zariadení. V práci v oblasti protipožiarnych systémov pre priemysel, tunely a energetiku pokračuje aj po integrácii spoločnosti Cerberus AG do koncernu Siemens. Pôsobí tiež v technickej komisii TK120 ÚNMS SR, ktorá sa zaoberá požiarnotechnickými zariadeniami a prostriedkami na ochranu pred požiarmi.

Mgr. art. Rudolf Látečka

Autorizovaný architekt, Ústav architektúry občianských budov FAD STU. Od roku 2005 vedie vlastný architektonický ateliér. Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Zaoberal sa možnosťami využitia nanotechnológií a "smart city" riešení v urbanistickom dizajne. V posledných rokoch pôsobí na Fakulte architektúry a dizajnu ako pedagóg na ústavoch občianských a obytných budov a je aj študentom PhD u prof. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD., kde sa venuje výskumu architektúry virtuálnych a imaginárnych svetov. Príspevok: Imaginárny svet a architektúra Imaginárny svet ako vizuálna projekcia ľudských fantázií, túžob a obáv nás sprevádza odnepamäti v rôznych formách. Jednou z nich je aj vizuálne umenie. S rozvojom digitálnych technológií sa imerzia (vnorenosť - Immersive Virtual Environment - IVE) do paralelných virtuálnych svetov stáva čoraz prístupnejšou širokému okruhu záujemcov. Na jednej strane sa vytvára nový priestor pre rôznorodé experimenty, ale súčasne aj nové možnosti jeho zneužitia – hlavne závislosti. Virtuálny priestor je vždy 3D – a tým sa stáva aj novou výzvou pre jeho psychologické ale aj umelecké vytváranie architektonickými prostriedkami. V počítačových hrách je environment dôležitou scénografickou súčasťou príbehu ako Game Art – aktívnym pozadím, vytvárajúcim jeho atmosféru. Akú úlohu zohráva toto nové umelé architektonické prostredie, ktorého hlavným motívom už nie je konštrukcia, funkcia a ani estetika, ale vnútorný mentálny stav? Ako takéto prostredie navrhovať a dotvárať?

Mgr. Andrej Guba, LL.M.

Študoval na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Od septembra 2006 je stabilným členom odborného tímu advokátskej kancelárie SOUKENÍK – ŠTRPKA, s. r. o. a vedúcou osobnosťou pobočky v Nitre. Jeho špecializáciou je obchodné právo, osobitné právo obchodných spoločností, ďalej pracovné právo a občianske právo hmotné, osobitne právo záväzkové. Medzi iným sa dlhoročne podieľal na poskytovaní komplexného právneho poradenstva jednému z lídrov pekárenského a mlynárenského priemyslu na Slovensku, v súčasnosti sa podieľa na poskytovaní takéhoto komplexného právneho poradenstva jednej z najvýznamnejších obchodných spoločností podnikajúcich v oblasti potravinového retailu na Slovensku i v celej Európe.

Bohumil Pokštefl, MSc

Bohumil Pokštefl MSc. je Chief Operations Officer nástroja na sociálne siete Kontentino, ktorý používajú značky a agentúry v 20 krajinách. Bohumil študoval Innovation and Operations management zameraný na médiá v Kodani. Neskôr pracoval ako marketingový konzultant v inovačnom a startupovom centre na West Virginia University. V súčasnosti on a jeho team nielenže vyvíjajú nástroj, ktorý pomáha so social media marketingom medzinárodným agentúram ako BBDO, či Saatchi&Saatchi a značkám ako BMW, či SAB Miller, ale aj edukuje a zdvíha úroveň social media marketingu vo svete pomocou webinárov a blogov.