Ing. arch. Karol Hederling

Karol Hederling sa venuje facility managementu dlhé roky, ako na strane poskytovateľa služieb, tak aj ich odberateľa. Je zakladajúcim členom a viceprezidentom Slovenskej asociácie facility managementu, ako i odborným garantom paneurópskej certifikácie facility manažérov prvého kontaktu na Slovensku.

Ďalší autori

JURAJ KABÁT

Titul inžinier získal na Strojníckej fakulte Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, kde vyštudoval odbor Chemické a potravinárske stroje a zariadenia na Ústave procesného inžinierstva. Po skončení inžinierskeho štúdia nastúpil na doktorandské štúdium v odbore Procesná technika na Ústave procesného inžinierstva, kde pôsobí ako doktorand dodnes. Jeho hlavnou výskumnou činnosťou sú tepelné a tepelno-difúzne pochody so zameraním na špecifické a neštandardné podmienky prenosu tepla. Svoje skúsenosti z výskumnej oblasti aplikoval v spoločnosti Eustream a.s., kde sa venoval diagnostike turbosústrojenstiev na tranzitnom plynovode, ako aj únikom skleníkových plynov z plynovodu do atmosféry. Od roku 2020 pôsobí ako procesný inžinier v spoločnosti Wienerberger s.r.o. Jeho hlavným zameraním v spoločnosti je dekarbonizácia procesu výroby pálených tehál. Príspevok: Znižovanie uhlíkovej stopy v procese výroby pálených tehál Príspevok je zameraný na podrobnú analýzu uhlíkovej stopy v procese výroby pálených tehál. Spoločnosť Wienerberger s.r.o., ako súčasť koncernu Wienerberger AG, si plne uvedomuje svoj podiel na vypúšťaní emisií CO2. Ako výrobca stavených materiálov investuje nemalé prostriedky do dekarbonizácie výrobného procesu vo všetkých produkčných sférach. Cieľom príspevku je zdieľať nadobudnuté poznatky vyplývajúce z každodenného úsilia priamo z výrobnej praxe.

JUDr. Andrea Borsányiová

Andreja Borsányiová pôsobí ako právnička v oblasti súkromného sektora niekoľko rokov; v rámci agendy sa posledné roky zameriava najmä na záväzkové právo, a to aj vo vzťahu k verejnému obstarávaniu a tiež rôzne osobitne regulované oblasti. Zaoberá sa však aj niektorými aspektmi pracovného či „školského“ práva.

Ing. Arch. Tomáš Guniš

Tomáš Guniš je absolvent Fakulty architektúry STU v Bratislave. V rokoch 2012-2013 pôsobil ako výkonný riaditeľ Slovenskej rady pre zelené budovy a v rokoch 2016 – 2019 ako vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií / hlavný architekt mesta Trnava. Dlhodobo sa venuje problematike udržateľnej architektúry a adaptácii miest na zmeny klímy. V súčasnosti pôsobí ako architektonický špecialista v spoločnosti Saint-Gobain Construction Products, s.r.o. Akustika v školách je z pohľadu architekta dvojsečná zbraň. Na jednej strane zvýšené nároky na zrozumiteľnosť reči a tým aj času dozvuku kladú požiadavky na odbornosť architekta a jeho úzku spoluprácu so špecialistami z oblasti akustiky, na druhej strane súčasný sortiment akustických interiérových riešení poskytuje pestrú paletu dizajnových možností. Tým sa táto téma stáva výzvou, ale aj príležitosťou zároveň. Aké možnosti má teda dnes architekt? Stanú sa tieto riešenia trvalou súčasťou našich tried a škôl? Ako sa má architekt postaviť k školským budovám, kde je potrebné široké spektrum priestorov s rôznymi veľkosťami a diametrálne odlišnými požiadavkami, ako sú triedy, telocvične, školské kluby alebo jedálne?

JUDr. Simona Makúchová, LL.M.

Ing. Mgr. Jiří Svoboda

Jiří Svoboda je lektorom, koučom, poradcom, VŠ pedagógom a IT odborníkom. Má odborné pedagogické, technické aj humanitné vzdelanie. Vyučuje na Karlovej univerzite. Má dlhoročné skúsenosti so vzdelávaním dospelých, predovšetkým v oblasti informačných technológií, medziľudských vzťahov a komunikácie. Pôsobí vo verejnej správe aj súkromnom sektore. V roku 1998 sa stal Microsoft Certified Professional a od roku 2005 pôsobí ako ECDL tester. Od roku 1997 pracuje ako SZĆO v odbore IT, vzdelávania a medziľudskej komunikácie.

Mgr. Tatiana Križanová

Vyštudovala vysokú školu pedagogickú v Nitre a pracuje ako odborný radca na Regionálnom úrade školskej správy v Trenčíne. Pôsobí ako metodik pre základné školy. Má dlhoročnú prax v školstve a pracuje v štátnej správe ako metodik.