doc. Ing. arch. Branislav Puškár, PhD.

V roku 2008 úspešne obhájil dizertačnú prácu „Inteligentné budovy na bývanie – integrovaný prístup k tvorbe inteligentných rodinných a bytových domov“ a získal titul PhD. Odvtedy pôsobí na Ústave architektúry obytných budov FAD STU v Bratislave. Vedecko-pedagogickú činnosť zameriava na oblasť architektúry obytných a občianskych budov, so špecializáciou na problematiku inteligentných budov.

Je spoluriešiteľom medzinárodných vedecko – výskumných projektov realizovaných pod vedením Rakúskej akadémie vied a domácich vedecko – výskumných a rozvojových projektov. Je členom komisií pre ŠZS FAD STU Bratislava, ŠZS Technickej univerzity v Košiciach pre štátnice, obhajoby dizertačných prác. Svoje odborné poznatky uplatňuje v posudzovateľskej a expertnej činnosti pre štátne a odborné inštitúcie. Je autorom a spoluautorom zahraničných a domácich knižných publikácií, publikovaných vedeckých prác v časopisoch a zborníkoch vedeckých konferencií a  článkov v odborných časopisoch. Spracováva posudky, recenzie a oponentúry, je kurátorom viacerých architektonických výstav. V umelecko – tvorivej oblasti je autorom a spoluautorom realizovaných architektonických a umeleckých diel, bol odmenený v architektonických súťažiach (nominovaný na cenu ARCH 2020). Od roku 2013 do roku 2018 pôsobil ako prodekan pre rozvoj na Fakulte architektúry STU v Bratislave.  Ako prodekan pôsobil ako manažér a koordinátor štrukturálnych fondov Európskej únie a viacerých investičných a rozvojových projektov na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave. V roku 2018 habilitoval na Fakulte architektury VUT Brno v obore Architektura. Pôsobí ako odborný garant medzinárodnej konferencie „Inovácie v architektúre“, lektor a konzultant problematiky Inteligentných budov pre štátne inštitúcie a ministerstvá. 

Príspevok: Asistenčné inteligentné technológie pre seniorov

Inteligentné technológie sa latentnou formou presadzujú v našich životoch, tvoria súčasť technologického konceptu inteligentných budov, na druhej strane sa prostredníctvom konceptu Internet of Things stávajú súčasťou domácich spotrebičov a bežných domácností. Ak sa majú inteligentné technológie globálne diseminovať do našich životov, musia byť všeobecne prístupné pre potreby starších ľudí a vziať do úvahy užívateľov menej oboznámených s technológiou. Veľa prínosov inteligentných domácností sa týka poskytovania lepšej zdravotnej starostlivosti a pohodlia pre starších ľudí. Komunikačné a monitorovacie prostriedky umožňujú interaktívne spojenie seniora so zdravotníckym centrom, nemocnicou, všeobecným lekárom, s blízkymi a s centrami pre starších ľudí.  Technológie inteligentných budov sú pre seniorov užitočné v situáciách, kedy staršia osoba potrebuje okamžitú pomoc, pri monitorovaní fyziologických údajov, kontrole stavu domácnosti.

Ďalší autori

JUDr. Ing. Peter Slávik, PhD.

Lektor má v oblasti daní dlhoročné skúsenosti, doma aj v zahraničí. Lektor pôsobil v prostredí veľkej štvorky, ako aj v súkromných spoločnostiach a následne v advokácii zameranej na daňové a finančné právo. Svoje skúsenosti pravidelne odovzdáva klientom pri ich zatupovaní, konzultingu či na akademickej pôde. Profesionálne zameranie lektora je na pomedzí práva a ekonomických súvislostí a tak poskytuje pohľad cez obe strany daňovej problematiky, procesnej aj hmotnej.

PhDr. PaedDr. Martin Bodis , PhD.

Pôsobil ako člen poradného orgánu na ministerstve školstva. Je lektorom v akreditovaných programoch a je predsedom Klubu riaditeľov spoločnej školy.

Mgr. Ivan Puškáč

Ivan Puškáč pôsobil od roku 2005 a aj dnes pôsobí v prominentnej advokátskej kancelárii, od 2009 ako advokát. Počas svojej odbornej praxe sa o. i. zaoberá právom obchodných spoločností, problematikou nadobúdania nehnuteľností do vlastníctva, zastupuje klientov v obchodných aj občianskych sporoch vrátane vymáhania pohľadávok. Venuje sa aj green-field projektom a nájomným vzťahom v oblasti nehnuteľností. Počas svojej praxe získal mnohé skúsenosti pri zastupovaní klientov pred súdmi nielen v pracovnoprávnych sporoch.

Drhc., Prof, Ing Dušan Malindžák, CSc

Drhc., Prof ,Ing Dušan Malindžák CSc, zakladateľ študijného odboru priemyselná logistika a garant vedného odboru doktorandského štúdia, habilitačného a profesorského konania na Ústave logistiky FBERG TU Košice. Má bohatú dlhoročnú prax v tomto odbore, v poradenskej a projektovej činnosti v oblasti logistiky  pre podniky na  Slovensku/viac  ako  100 realizovaných projektov v oblasti výroby, údržby, obchodu, distribúcie, vzdelávania. Odborné zameranie je najmä na teóriu logistiky, logistiku výroby, strategickú logistiku a projektovanie logistických systémov. Lektor je riaditeľ Slovenského centra logistiky a logistický auditor.

Ing. Vladimír Voldřich

Lektor je vedúcim odboru územného plánovania a stavebného poriadku Mestského úradu Černošice a špecialistom v oblasti vypracovávania územných plánov pre okres Praha – západ, vyvlastňovania pre verejne prospešné stavby a správnej činnosti, ktorú vykonáva všeobecný stavebný úrad.

Mgr. art. Rudolf Látečka

Autorizovaný architekt, Ústav architektúry občianských budov FAD STU. Od roku 2005 vedie vlastný architektonický ateliér. Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Zaoberal sa možnosťami využitia nanotechnológií a "smart city" riešení v urbanistickom dizajne. V posledných rokoch pôsobí na Fakulte architektúry a dizajnu ako pedagóg na ústavoch občianských a obytných budov a je aj študentom PhD u prof. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD., kde sa venuje výskumu architektúry virtuálnych a imaginárnych svetov. Príspevok: Imaginárny svet a architektúra Imaginárny svet ako vizuálna projekcia ľudských fantázií, túžob a obáv nás sprevádza odnepamäti v rôznych formách. Jednou z nich je aj vizuálne umenie. S rozvojom digitálnych technológií sa imerzia (vnorenosť - Immersive Virtual Environment - IVE) do paralelných virtuálnych svetov stáva čoraz prístupnejšou širokému okruhu záujemcov. Na jednej strane sa vytvára nový priestor pre rôznorodé experimenty, ale súčasne aj nové možnosti jeho zneužitia – hlavne závislosti. Virtuálny priestor je vždy 3D – a tým sa stáva aj novou výzvou pre jeho psychologické ale aj umelecké vytváranie architektonickými prostriedkami. V počítačových hrách je environment dôležitou scénografickou súčasťou príbehu ako Game Art – aktívnym pozadím, vytvárajúcim jeho atmosféru. Akú úlohu zohráva toto nové umelé architektonické prostredie, ktorého hlavným motívom už nie je konštrukcia, funkcia a ani estetika, ale vnútorný mentálny stav? Ako takéto prostredie navrhovať a dotvárať?