V téme bude vysvetlený vzťah medzi štátnou správou a samosprávou a obce dostanú základné informácie o prechode kompetencií z obcí na nové stavebné úrady podľa novej legislatívy, a tiež odpovede na otázky: Kedy vzniknú nové stavebné úrady? Kde budú sídliť nové stavebné úrady? Prejdú zamestnanci obcí na nové stavebné úrady? Aké kompetencie zostanú obciam? Dokedy a ako budú obce fungovať ako stavebné úrady?
Starý stavebný zákon v zmysle § 117 ods. 2 umožnil obciam zriaďovanie tzv. spoločných obecných úradov na účely vykonávania agendy na úseku územného konania a stavebného poriadku v rámci preneseného výkonu štátnej správy.
Obce však na tieto spoločné stavebné úrady väčšinou preniesli len agendu týkajúcu sa takých stavieb, na ktorých realizáciu je potrebné územné rozhodnutie, stavebné povolenie a následne kolaudačné rozhodnutie. Obce si v týchto prípadoch ponechali agendu takých stavieb, na ktoré postačuje ohlásenie.
Seminár podrobne objasňuje, ktoré drobné stavby, stavebné úpravy a udržiavacie práce je možné uskutočniť na základe ohlásenia stavebnému úradu v zmysle § 55 ods. 2 stavebného zákona.
Ďalej sa podrobne zaoberá aj tým, aké náležitosti sú k ohláseniu potrebné, a aké náležitosti má obsahovať písomné oznámenie stavebného úradu, že proti uskutočneniu drobnej stavby, stavebných úprav alebo udržiavacích prác nemá námietky.
Na konkrétnych prípadoch je vysvetlené, kedy je vhodné, aby stavebný úrad určil, že ohlásenú drobnú stavbu, stavebnú úpravu alebo udržiavacie práce možno uskutočniť len na základe stavebného povolenia.
V téme je vysvetlený aj postup obce ako stavebného úradu v prípadoch, kedy je chybné vybavenie ohlásenia napadnuté prokurátorom z dôvodu porušenia zákonnosti, pretože túto problematiku už neupravuje stavebný zákon, ale zákon o prokuratúre.
S účinnosťou od 1.7.2016 je oznámenie obce napadnuteľné aj žalobou na správnom súde, a to podľa ustanovení Správneho súdneho poriadku.
Seminár sa zaoberá aj postupom obce v prípade zistenia, že drobná stavba sa uskutočnila bez ohlásenia alebo v rozpore s ním, a to s ohľadom na usmernenia Ministerstva dopravy a výstavby SR.
Cieľ online seminára:
Ponúknuť starostom a zamestnancom obecných úradov, ktorí majú v náplni práce kompetencie obce na úseku stavebného poriadku, výklad príslušných ustanovení stavebného zákona a ďalších súvisiacich predpisov tak, aby postup obce pri ohlasovaných stavebných činnostiach bol v súlade so zásadami zákonnosti.
Kliknite sem na detailný Program online seminára.
Komu je online seminár určený:
- zamestnanci obecných úradov, ktorí majú v náplni práce ohlasovanie drobných stavieb, stavebných úprav a udržiavacích prác
- zamestnanci spoločných stavebných úradov,
- starostovia obcí (najmä novozvolení)
Študijné materiály:
Účastníci seminára dostanú študijné materiály vypracované lektorom, a to:
- Vzťah štátna správa a samospráva a prechod kompetencií stavebných úradov podľa novej legislatívy,
- podrobné poznámky k téme Ohlasovanie drobných stavieb, stavebných úprav a udržiavacích prác obci,
- VZORY správnych aktov vydávaných obcami ako stavebnými úradmi pri ohlásení drobných stavieb, stavebných úprav a udržiavacích prác a tiež v prípade protestu prokurátora (spolu 13 vzorov).
Ďalšie informácie:
Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú zahrnuté podkladové materiály a nahrávka, dostupná po dobu 3 mesiacov, ktorú si môžete pozrieť aj opakovane. Obchodné podmienky sú vám k dispozícii tu.