3 dôvody, prečo technologické trendy pozitívne ovplyvňujú pracovisko

  1. Pracovisko je vďaka technológiám bezpečnejšie

Zamestnancom, ktorí sa necítia v práci bezpečne, klesá celková produktivita. Z prieskumov vyplynulo, že až 59 % zamestnancov, ktorí boli svedkami nevhodného správania nadriadeného, aktívne začalo hľadať novú prácu. Šikana, harassment, alebo diskriminácia predstavujú na pracoviskách aj naďalej vážne problémy, kvôli ktorým ľudia opúšťajú svoju prácu. Jedným z riešení je napríklad platforma NotMe. Webová stránka aj mobilná aplikácia umožňujú zamestnancom rýchlo nahlásiť takéto nevhodné správanie. Ak zamestnávateľ túto aplikáciu využíva a o problémy na  pracovisku sa zaujíma, môže informácie od svojich ľudí ihneď použiť, aby zamestnancom zaistil lepšie a bezpečnejšie pracovné prostredie.

TIP: Zaveďte na pracovisku spôsob, ako monitorovať negatívne správanie ako diskrimináciu, šikanu či harassment. Slúži na to napríklad aplikácia NotMe.

  1. Spolupráca je jednoduchšia ako kedykoľvek predtým

Neustále sa vyvíjajúca technológia nám v súčasnosti umožňuje efektívnu spoluprácu s kolegami, bez ohľadu na to, či sú v jednej kancelárii, alebo nie. Dokonca je jedno, na ktorej strane zemegule sa nachádzajú! Techniky spolupráce na diaľku podľa prieskumu poradenskej spoločnosti McKinsey môžu zvýšiť produktivitu zamestnancov až o 20 – 30 %. Digitálne platformy ako Slack alebo Google Docs umožňujú zdieľanie súborov, informácií a rýchlu komunikáciu a zaisťujú prístup odkiaľkoľvek, kde je internetové pripojenie

TIP: Ušetrite si posielanie textových dokumentov a  tabuliek e-mailom mnohým ľuďom. Vytvorte textový dokument alebo tabuľku priamo na Google Docs. Dokument si môže otvoriť a upravovať každý, kto má účet na Google.

  1. Šanca na lepšie rovnováhu medzi prácou a voľným časom

Približne tri štvrtiny zamestnancov majú problém udržať si rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom. Jednou z priorít zamestnancov je preto pružný pracovný čas. Tento benefit môže byť výhodný pre obe strany. Zamestnanci sú spokojnejší keď si môžu sami organizovať svoj čas, zamestnávateľovi prinášajú spokojní zamestnanci vyššiu produktivitu.  Vďaka technológiám môžu často pracovať z domu aj zamestnanci, ktorí by inak boli napríklad na rodičovskej dovolenke.

TIP: Umožnite zamestnancom organizovať si pracovný čas samostatne. Na komunikáciu na diaľku poslúžia dobre digitálne nástroje ako Skype, alebo aplikácia na spoluprácu Slack.

Ďalšie články

Nový stavebný zákon je schválený, pripravte sa na rýchlejšie povoľovanie stavieb

Od 1. 4. 2025 platia nové pravidlá v stavebníctve, dlhoočakávaná zmena stavebnej legislatívy je definitívne tu. Spojenie územného a stavebného...

Platitelia DPH by mali PO NOVOM povinne fakturovať elektronicky

Platitelia dane z pridanej hodnoty (DPH) by mali od roku 2027 povinne fakturovať elektronicky a v reálnom čase oznamovať údaje...

Ste zriaďovateľ školy? Od 1. 1. vaše nové kompetencie, postupy spájania škôl + ďalšie zmeny

Nevyhoviete novým požiadavkám = váš problém. Vy, ako zriaďovateľ školy, sa musíte orientovať v nových významných zmenách, ktoré nastali 1....

Prajeme vám krásny predvianočný čas!

Využite tento predvianočný čas a pripravte sa na rok 2025. Tak, ako po celý rok aj v novom roku pre...

Novela zákona o inšpekcii práce od 1. 1. 2025

Zákon o inšpekcii práce prechádza zmenami, cieľom je zvýšiť efektívnosť. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR predložili na rokovanie...

Novela zákona o DPH od 1. 1. 2025

Aké dôležité zmeny prináša novela zákona o DPH a od kedy budú tieto zmeny účinné? Kedy bude po novom daňovník...