Vzdelávací kurz: Škola na jednotku: právne normy, pracovné podmienky a e-schránka 2025

Vzdelávací kurz: Škola na jednotku: právne normy, pracovné podmienky a e-schránka 2025

Školský zákon, zamestnávanie riaditeľa školy a školských zamestnancov, e-Government

Termín: 8. 10. 2024 – 21. 10. 2024
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání

Ako vyzerá vaša príprava na nový školský rok? Čaká vás neľahká úloha: obstáť na jednotku v roli riaditeľa školy, na ktorého sa obracajú učitelia, školský zamestnanci a rodičia vašich žiakov vždy, keď ide do tuhého. Veľa zručností získate postupne, ale výbavu nášho vzdelávacieho kurzu uplatníte v praxi už od prvého dňa! Urobte si komplexný kurz pre riaditeľov škôl a žiadny školský zákon či pracovné právo vám nebudú robiť problém. Prakticky sa zameriame aj na elektronickú schránku školy po novele zákona.

Vo dvojici to ide lepšie! Prihláste sa so svojím kolegom a získajte obaja zľavu 15 %.

429 EUR
bez DPH

Cieľ kurzu:

Cieľom vzdelávacieho kurzu je praktická aplikácia povinností riaditeľov škôl, ktoré vám vyplývajú zo školského zákona, pracovného práva a zákona o e-Governmente po novele, ktorý mení komunikáciu škôl cez elektronické schránky od 1. 10. 2024.

Podbrobný obsah vzdelávacieho kurzu

Komu je kurz určený:

Vzdelávací kurz je určený pre riaditeľov a vedúcich pracovníkov škôl a školských zariadení.

Ďalšie informácie:

Ako účastník kurzu dostanete CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o odbornom vzdelávaní. V cene kurzu sú výučbové materiály k jednotlivým modulom, realizácia a vyhodnotenie záverečného testu. Na získanie osvedčenia je potrebné zodpovedať správne 70% otázok záverečného testu. Obchodné podmienky sú vám dispozícii tu.

Obsahová štruktúra kurzu:

Modul č. 1: Povinnosti vyplývajúce zo školského zákona + zmeny od 1. 9. 2024

Termín: 8. 10. 2024 v čase 9:00–12:00

Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

V tomto module vzdelávania sa sústredíme na to, ako je školskom zákone vymedzená problematika povinnosti škôl a školských zariadení, za realizáciu ktorých je zodpovedný riaditeľ školy. Školský zákon určuje rozsah predmetu rozhodovania riaditeľa MŠ, ZŠ a SŠ taxatívne vymedzený osobitným predpisom (zákonom č. 596/2003 Z. z.) vo vzťahu k právam a povinnostiam detí a žiakov a ich zákonných zástupcov. Zároveň jednoznačne definuje povinnosti vzťahujúce sa k realizácii výchovno-vzdelávacej činnosti. Témou modulu budú aj najnovšie zmeny po novele školského zákona od 1. 9. 2024.

Obsah modulu:

1.    Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k tvorbe školského vzdelávacieho programu a zabezpečeniu vzdelávania detí a žiakov podľa IVP.

2.    Rozhodovanie riaditeľa školy podľa školského zákona (prijatie dieťaťa/žiaka na vzdelávanie a ďalšie rozhodnutia vo vzťahu k prijatému dieťaťu/žiakovi).

3.    Zaraďovanie detí so zdravotným znevýhodnením alebo s nadaním do triedy materskej školy.

4.    Zaradenie žiaka základnej školy do úvodného ročníka, špeciálnej triedy a špecializovanej triedy.

5.    Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k hodnoteniu žiakov a opatreniam vo výchove a vzdelávaní.

6.    Zodpovednosť riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii práv zákonných zástupcov.

7.    Povinnosti riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii podporných opatrení.

8.    Poskytovanie voľna žiakom.

 

Modul č. 2: Povinnosti vyplývajúce z pracovného práva pri zamestnávaní školských zamestnancov v školskom roku 2024/2025

Termín: 10. 10. 2024 v čase 9:00–12:00

Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

V tomto module vzdelávania si predstavíme možnosti úprav pracovnoprávnych vzťahov vo vzťahu k riaditeľovi školy, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom.

Obsah modulu:

1.    Predpisy, ktorými sa škola ako zamestnávateľ riadi v rámci pracovnoprávnych vzťahov.

2.    Špecifiká škôl bez právnej subjektivity.

3.    Zamestnávanie dohodárov.

4.    Predpoklady na výkon pracovnej činnosti PZ a OZ, vrátane vedúcich PZ a OZ.

5.    Vznik pracovného pomeru, pracovný pomer na dobu určitú a jeho predlžovanie.

6.    Vymenovanie riaditeľa školy a jeho odvolanie.

7.    Skončenie pracovného pomeru s PZ/OZ, ktorý dovŕšil 65 rokov veku.

8.    Určovanie platových náležitostí, zaraďovanie do kariérových stupňov a platových tried.

9.    Pracovný čas a práca nadčas.

10. Vzťah nadriadenosti a podriadenosti u zamestnancov, ktorí sú blízkymi osobami.

11. Participácia zamestnancov na riadení školy. 

 

Modul č. 3: Elektronické schránky po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024 PRAKTICKY

Termín: 21. 10. 2024 v čase 9:00–11:00

Lektor: JUDr. Andrej Bebjak

V tomto module sa zameriame na praktickú stránku práce s komunikáciou cez elektronickú schránku školy. Preberieme najnovšie zmeny, ktoré prináša novela zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.

Obsah modulu:

1. Elektronické schránky: Aktuálna legislatíva po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.

2. Komunikácia prostredníctvom elektronickej schránky.

3. Ako správne postupovať pri výkone zaručenej konverzie a zmeny s ňou súvisiace po novele zákona.

4. Zmeny v oblasti doručovania.
5. Vytváranie elektronického úradného dokumentu.
6. Zmeny v súvislosti s vládnou sieťou Govnet.

7. Aktuálne postupy v praxi.

 

JUDr. Andrej Bebjak

Člen advokátskej kancelárie Havrilla & Co. Venuje sa najmä stavebnému právu, sporovej a korporátnej agende, k čomu momentálne pribudlo viacero oblastí z občianskeho, obchodného a rodinného práva ako aj príprava zmluvnej dokumentácie.

PhDr. Marek Havrila, PhD.

Pracuje ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v školách rôzneho druhu a typu. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov. Uvedeným oblastiam sa venuje aj lektorsky a publikačne.

Online - priamy prenos

Online - priamy prenos

Seminár prebieha online, technické pokyny Vám zašleme e-mailom.

Miesto konania:

Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).

429 EUR
bez DPH

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout