Obsahová štruktúra kurzu:
Modul č. 1: Povinnosti vyplývajúce zo školského zákona + zmeny od 1. 9. 2024
Termín: 8. 10. 2024 v čase 9:00–12:00
Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.
V tomto module vzdelávania sa sústredíme na to, ako je školskom zákone vymedzená problematika povinnosti škôl a školských zariadení, za realizáciu ktorých je zodpovedný riaditeľ školy. Školský zákon určuje rozsah predmetu rozhodovania riaditeľa MŠ, ZŠ a SŠ taxatívne vymedzený osobitným predpisom (zákonom č. 596/2003 Z. z.) vo vzťahu k právam a povinnostiam detí a žiakov a ich zákonných zástupcov. Zároveň jednoznačne definuje povinnosti vzťahujúce sa k realizácii výchovno-vzdelávacej činnosti. Témou modulu budú aj najnovšie zmeny po novele školského zákona od 1. 9. 2024.
Obsah modulu:
1. Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k tvorbe školského vzdelávacieho programu a zabezpečeniu vzdelávania detí a žiakov podľa IVP.
2. Rozhodovanie riaditeľa školy podľa školského zákona (prijatie dieťaťa/žiaka na vzdelávanie a ďalšie rozhodnutia vo vzťahu k prijatému dieťaťu/žiakovi).
3. Zaraďovanie detí so zdravotným znevýhodnením alebo s nadaním do triedy materskej školy.
4. Zaradenie žiaka základnej školy do úvodného ročníka, špeciálnej triedy a špecializovanej triedy.
5. Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k hodnoteniu žiakov a opatreniam vo výchove a vzdelávaní.
6. Zodpovednosť riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii práv zákonných zástupcov.
7. Povinnosti riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii podporných opatrení.
8. Poskytovanie voľna žiakom.
Modul č. 2: Povinnosti vyplývajúce z pracovného práva pri zamestnávaní školských zamestnancov v školskom roku 2024/2025
Termín: 10. 10. 2024 v čase 9:00–12:00
Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.
V tomto module vzdelávania si predstavíme možnosti úprav pracovnoprávnych vzťahov vo vzťahu k riaditeľovi školy, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom.
Obsah modulu:
1. Predpisy, ktorými sa škola ako zamestnávateľ riadi v rámci pracovnoprávnych vzťahov.
2. Špecifiká škôl bez právnej subjektivity.
3. Zamestnávanie dohodárov.
4. Predpoklady na výkon pracovnej činnosti PZ a OZ, vrátane vedúcich PZ a OZ.
5. Vznik pracovného pomeru, pracovný pomer na dobu určitú a jeho predlžovanie.
6. Vymenovanie riaditeľa školy a jeho odvolanie.
7. Skončenie pracovného pomeru s PZ/OZ, ktorý dovŕšil 65 rokov veku.
8. Určovanie platových náležitostí, zaraďovanie do kariérových stupňov a platových tried.
9. Pracovný čas a práca nadčas.
10. Vzťah nadriadenosti a podriadenosti u zamestnancov, ktorí sú blízkymi osobami.
11. Participácia zamestnancov na riadení školy.
Modul č. 3: Elektronické schránky po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024 PRAKTICKY
Termín: 21. 10. 2024 v čase 9:00–11:00
Lektor: JUDr. Andrej Bebjak
V tomto module sa zameriame na praktickú stránku práce s komunikáciou cez elektronickú schránku školy. Preberieme najnovšie zmeny, ktoré prináša novela zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.
Obsah modulu:
1. Elektronické schránky: Aktuálna legislatíva po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.
2. Komunikácia prostredníctvom elektronickej schránky.
3. Ako správne postupovať pri výkone zaručenej konverzie a zmeny s ňou súvisiace po novele zákona.
4. Zmeny v oblasti doručovania.
5. Vytváranie elektronického úradného dokumentu.
6. Zmeny v súvislosti s vládnou sieťou Govnet.
7. Aktuálne postupy v praxi.