Logo AIVD
Vzdelávací kurz

Vzdelávací kurz: Škola na jednotku: právne normy, pracovné podmienky a e-schránka 2025

Školský zákon, zamestnávanie riaditeľa školy a školských zamestnancov, e-Government

Termín: 8. 10. 2024 - 21. 10. 2024
Miesto konania: Online - priamy prenos

Ako vyzerá vaša príprava na nový školský rok? Čaká vás neľahká úloha: obstáť na jednotku v roli riaditeľa školy, na ktorého sa obracajú učitelia, školský zamestnanci a rodičia vašich žiakov vždy, keď ide do tuhého. Veľa zručností získate postupne, ale výbavu nášho vzdelávacieho kurzu uplatníte v praxi už od prvého dňa! Urobte si komplexný kurz pre riaditeľov škôl a žiadny školský zákon či pracovné právo vám nebudú robiť problém. Prakticky sa zameriame aj na elektronickú schránku školy po novele zákona.

429 

bez DPH a nákladov na dopravu.

Na toto školenie už nie je možné sa objednať.

V prípade záujmu o ďalší termín vyplňte kontaktný formulár.


    Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s GDPR.


    Cieľ kurzu:

    Cieľom vzdelávacieho kurzu je praktická aplikácia povinností riaditeľov škôl, ktoré vám vyplývajú zo školského zákona, pracovného práva a zákona o e-Governmente po novele, ktorý mení komunikáciu škôl cez elektronické schránky od 1. 10. 2024.

    Podbrobný obsah vzdelávacieho kurzu

    Komu je kurz určený:

    Vzdelávací kurz je určený pre riaditeľov a vedúcich pracovníkov škôl a školských zariadení.

    Ďalšie informácie:

    Ako účastník kurzu dostanete CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o odbornom vzdelávaní. V cene kurzu sú výučbové materiály k jednotlivým modulom. Každý účastník kurzu získava automaticky záznamy zo všetkých školení. Obchodné podmienky sú vám dispozícii tu.

    Obsahová štruktúra kurzu:

    Modul č. 1: Povinnosti vyplývajúce zo školského zákona + zmeny od 1. 9. 2024

    Termín: 8. 10. 2024 v čase 9:00–12:00

    Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

    V tomto module vzdelávania sa sústredíme na to, ako je školskom zákone vymedzená problematika povinnosti škôl a školských zariadení, za realizáciu ktorých je zodpovedný riaditeľ školy. Školský zákon určuje rozsah predmetu rozhodovania riaditeľa MŠ, ZŠ a SŠ taxatívne vymedzený osobitným predpisom (zákonom č. 596/2003 Z. z.) vo vzťahu k právam a povinnostiam detí a žiakov a ich zákonných zástupcov. Zároveň jednoznačne definuje povinnosti vzťahujúce sa k realizácii výchovno-vzdelávacej činnosti. Témou modulu budú aj najnovšie zmeny po novele školského zákona od 1. 9. 2024.

    Obsah modulu:

    1.    Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k tvorbe školského vzdelávacieho programu a zabezpečeniu vzdelávania detí a žiakov podľa IVP.

    2.    Rozhodovanie riaditeľa školy podľa školského zákona (prijatie dieťaťa/žiaka na vzdelávanie a ďalšie rozhodnutia vo vzťahu k prijatému dieťaťu/žiakovi).

    3.    Zaraďovanie detí so zdravotným znevýhodnením alebo s nadaním do triedy materskej školy.

    4.    Zaradenie žiaka základnej školy do úvodného ročníka, špeciálnej triedy a špecializovanej triedy.

    5.    Povinnosti riaditeľa vo vzťahu k hodnoteniu žiakov a opatreniam vo výchove a vzdelávaní.

    6.    Zodpovednosť riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii práv zákonných zástupcov.

    7.    Povinnosti riaditeľa školy vo vzťahu k realizácii podporných opatrení.

    8.    Poskytovanie voľna žiakom.

     

    Modul č. 2: Povinnosti vyplývajúce z pracovného práva pri zamestnávaní školských zamestnancov v školskom roku 2024/2025

    Termín: 10. 10. 2024 v čase 9:00–12:00

    Lektor: PhDr. Marek Havrila, PhD.

    V tomto module vzdelávania si predstavíme možnosti úprav pracovnoprávnych vzťahov vo vzťahu k riaditeľovi školy, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom.

    Obsah modulu:

    1.    Predpisy, ktorými sa škola ako zamestnávateľ riadi v rámci pracovnoprávnych vzťahov.

    2.    Špecifiká škôl bez právnej subjektivity.

    3.    Zamestnávanie dohodárov.

    4.    Predpoklady na výkon pracovnej činnosti PZ a OZ, vrátane vedúcich PZ a OZ.

    5.    Vznik pracovného pomeru, pracovný pomer na dobu určitú a jeho predlžovanie.

    6.    Vymenovanie riaditeľa školy a jeho odvolanie.

    7.    Skončenie pracovného pomeru s PZ/OZ, ktorý dovŕšil 65 rokov veku.

    8.    Určovanie platových náležitostí, zaraďovanie do kariérových stupňov a platových tried.

    9.    Pracovný čas a práca nadčas.

    10. Vzťah nadriadenosti a podriadenosti u zamestnancov, ktorí sú blízkymi osobami.

    11. Participácia zamestnancov na riadení školy. 

     

    Modul č. 3: Elektronické schránky po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024 PRAKTICKY

    Termín: 21. 10. 2024 v čase 9:00–11:00

    Lektor: JUDr. Andrej Bebjak

    V tomto module sa zameriame na praktickú stránku práce s komunikáciou cez elektronickú schránku školy. Preberieme najnovšie zmeny, ktoré prináša novela zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.

    Obsah modulu:

    1. Elektronické schránky: Aktuálna legislatíva po novele zákona o e-Governmente od 1. 10. 2024.

    2. Komunikácia prostredníctvom elektronickej schránky.

    3. Ako správne postupovať pri výkone zaručenej konverzie a zmeny s ňou súvisiace po novele zákona.

    4. Zmeny v oblasti doručovania.
    5. Vytváranie elektronického úradného dokumentu.
    6. Zmeny v súvislosti s vládnou sieťou Govnet.

    7. Aktuálne postupy v praxi.

     

    PhDr. Marek Havrila, PhD.

    Pracuje ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v školách rôzneho druhu a typu. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov. Uvedeným oblastiam sa venuje aj lektorsky a publikačne.

    Online - priamy prenos

    Miesto konania:

    Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

    Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).