Logo AIVD
Seminár

Správa registratúry a archívu: Revolučné zmeny od 15. 10. 2025

Tvorba, evidencia a vyraďovanie záznamov v roku 2025/2026

Termín: 23. 10. 2025

Viete, že správa registratúry je obohatená niekoľkými novými právnymi predpismi? Ďalšia novela zákona by mala platiť už od 15. 10. 2025. Máte nastavené pravidlá manipulácie so záznamami správne, efektívne a v súlade s aktuálnou legislatívou? Viete, že vaše povinnosti sa odvíjajú aj od právnej formy a predmetu činnosti? Poznáte nové potupy pri vyraďovaní registratúrnych záznamov? Urobte si prehľad po novelách a postupujte bezchybne. Komplexná správa registratúry od A po Z.

249 

bez DPH.

Vo dvojici to ide lepšie! Prihláste sa s kolegom a obaja získate zľavu 15 %.


Cieľ seminára:

Seminár oboznámi účastníkov so súčasnou platnou legislatívou na úseku správy registratúry. Účastníci získajú prehľad o aktuálnych zmenách vychádzajúcich z noviel právnych predpisov upravujúcich výkon správy registratúry a dozvedia sa potrebné informácie o povinnostiach pôvodcov registratúry vyplývajúcich z legislatívnych zmien, ako napr. úpravy registratúrneho poriadku alebo zmeny týkajúce sa vyraďovania registratúrnych záznamov a pod. Venovať sa budeme plánovanej novele zákona od 15. 10. 2025

Kliknite sem na detailný program seminára. 

Komu je seminár určený:

Seminár je určený pre zamestnancov štátnych a neštátnych právnych subjektov (mestské a obecné úrady, školy a školské zariadenia, kultúrne inštitúcie, zdravotnícke zariadenia, súkromný sektor), predovšetkým pre správcov registratúry, pracovníkov podateľne a zamestnancov zabezpečujúcich vyraďovacie konanie.

Ďalšie informácie:

Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály zo semináru. Obchodné podmienky sú vám k dispozícii tu.

PROGRAM SEMINÁRA (9:0016:00 hod.)

1. Prehľad právnych predpisov upravujúcich správu registratúry v aktuálnom znení 2025

  • Plánovaná novela od 15. 10. 2025

2. Osobitné právne predpisy v kontexte správy registratúry (zákon o účtovníctve, zákon o DPH, zákon o ochrane OÚ…)

3. Zásady tvorby registratúrneho poriadku a plánu a jeho využitie – registratúrny poriadok a plán ako v praxi použiteľný návod na správu registratúry

4. Evidencia prijatých a odoslaných záznamov, tvorba a vybavovanie spisov – prehľadné a systematické spracovanie a vybavenie listinných a elektronických zásielok

5. Ukladanie a ochrana registratúrnych záznamov, prístup k registratúre – zmysel uchovávania registratúry a ochrana registratúrnych záznamov ako potenciálnych archívnych dokumentov

6. Vyraďovanie registratúrnych záznamov a odovzdávanie archívnych dokumentov – vyraďovacie konanie a skartácia registratúrnych záznamov v súlade s právnymi predpismi a dopĺňanie archívneho dedičstva SR

Mgr. Jana Bauerová, PhD.

Lektorka je zamestnankyňa MV SR Štátneho archívu v Bratislave, kde pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Koordinuje vyraďovanie registratúrnych záznamov z registratúr orgánov štátnej správy, samosprávy a iných právnických osôb a rozhoduje o ich trvalej dokumentárnej hodnote, posudzuje a schvaľuje interné smernice na správu registratúry, organizuje preberanie archívnych dokumentov do trvalej archívnej úschovy, vykonáva štátny odborný dozor nad správou registratúry a venuje sa konzultačnej a školiacej činnosti v oblastiach: legislatívne zabezpečenie správy registratúry a archívnej činnosti, správa registratúry, hodnotenie a vyraďovanie spisov a špeciálnych druhov registratúrnych záznamov a archívna činnosť. Absolvovala študijný odbor história a slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave.

Foodgarden Pressburg, Bratislava

Adresa:

PRESSBURG TOWER,
Prievozská 6/A,
821 09 Bratislava

Mapa