Reformy v správe registratúry a archívov v roku 2025
Evidencia, hodnotenie a vyraďovanie záznamov – Registratúrny poriadok a plán 2025
Termín: 19. 2. 2025
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání
Viete, že správa registratúry je obohatená niekoľkými novými právnymi predpismi? Máte nastavené pravidlá manipulácie so záznamami správne, efektívne a v súlade s aktuálnou legislatívou? Viete, že vaše povinnosti sa odvíjajú aj od právnej formy a predmetu činnosti? Poznáte nové potupy pri vyraďovaní registratúrnych záznamov? Urobte si prehľad po novelách a postupujte bezchybne. Chyťte si vaše miesto na seminári v Bratislave už teraz.
Vo dvojici to ide ľahšie. Prihláste sa spolu s kolegom a obaja získate zľavu 15 %!
239 EUR
bez DPH
Posledné novely právnych predpisov priniesli viaceré zmeny týkajúce sa aj základných úkonov správy registratúry ako vyraďovanie registratúrnych záznamov či vypracovanie registratúrneho poriadku a plánu. Odborníčka zo Štátneho archívu v Bratislave poskytne podrobný návod na manipuláciu s listinnými a elektronickými registratúrnymi záznamami.
Získate komplexný pohľad na správu registratúry od prijatia záznamov, cez ich evidenciu, vybavovanie a uchovávanie až po ich vyradenie a skartovanie alebo odovzdanie do archívu. Dozviete sa aké povinnosti v oblasti správy registratúry majú orgány štátnej správy a samosprávy, školy, zdravotnícke a sociálne zariadenia, kultúrne inštitúcie, ale aj podnikateľské subjekty.
Cieľ seminára:
Cieľom seminára je oboznámiť účastníkov s právami a povinnosťami na úseku správy registratúry a archívu organizácie, ktoré im vyplývajú z platných právnych predpisov. Účastníci získajú informácie o právnych predpisoch upravujúcich správu registratúry a činnosť archívov a o zásadách manipulácie s listinnými a elektronickými registratúrnymi záznamami od ich vzniku až po ich vyradenie.
Vysvetlíme si, ako správne evidovať záznamy, vypracovať registratúrny poriadok a plán a pripraviť registratúrne záznamy na vyradenie. To všetko prakticky a vecne, s možnosťou konzultácie podoby záznamov a registratúrneho poriadku účastníkov.
Kliknite sem na detailný program seminára.
Komu je seminár určený:
Seminár Zmeny v správe registratúry a archívu 2024 po novelách zákona je určený všetkým kategóriám pôvodcov registratúr a najmä správcom registratúr, zamestnancom podateľní a sekretariátov a ostatným zamestnancom prichádzajúcim do styku s registratúrou:
• v orgánoch štátnej správy a samosprávy, v justičných orgánoch,
• na školách, v zdravotníckych a sociálnych zariadeniach či kultúrnych inštitúciách,
• v podnikateľskej sfére.
Ďalšie informácie:
Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály, občerstvenie a teplý obed v priebehu kurzu.
PROGRAM CELODENNÉHO SEMINÁRA (9:00–16:00 hod.)
1. Prehľad právnych predpisov upravujúcich správu registratúry v aktuálnom znení 2025
- Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
- Vyhláška MV SR č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov – NOVELA č. 403/2023 Z. z.
- Vyhláška č. 410/2015 Z. z. o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu – NOVELA č. 336/2023 Z. z.
2. Osobitné právne predpisy v kontexte správy registratúry (zákon o účtovníctve, zákon o DPH, zákon o ochrane OÚ...)
3. Zásady tvorby registratúrneho poriadku a plánu a jeho využitie – registratúrny poriadok a plán ako v praxi použiteľný návod na správu registratúry
4. Evidencia prijatých a odoslaných záznamov, tvorba a vybavovanie spisov – prehľadné a systematické spracovanie a vybavenie listinných a elektronických zásielok
5. Ukladanie a ochrana registratúrnych záznamov, prístup k registratúre – zmysel uchovávania registratúry a ochrana registratúrnych záznamov ako potenciálnych archívnych dokumentov
6. Vyraďovanie registratúrnych záznamov a odovzdávanie archívnych dokumentov – vyraďovacie konanie a skartácia registratúrnych záznamov v súlade s právnymi predpismi a dopĺňanie archívneho dedičstva SR
Bratislava, Aircraft Building
Ivanská cesta 30, Bratislava 82104
Administratívne centrum AIRCRAFT Building sa nachádza v rýchlo sa rozvíjajúcej časti hlavného mesta Bratislava, 5 minút od letiska M.R. Štefánika, 10 minút od obchodného centra AVION. Výhodou je rýchle napojenie na diaľničný obchvat pre rýchly prístup do centra hlavného mesta, ako aj na diaľnice D1 a D2.
Budova ponúka na prenájom kancelárske priestory, ako aj zasadacie a konferenčné miestnosti v A štandarde. Naše podujatia sa konajú vo veľkej zasadacej miestnosti.
Stravovanie je zabezpečené priamo v budove na prízemí spol. Gurman servis s.r.o.
Adresa:
Ivanská cesta 30, 821 04 Ružinov
821 04 Bratislava
MHD:
96, 69 – zastávka MHD Fafruny
Parkovanie:
Parkovanie je možné hneď vedľa budovy na bezplatnom parkovisku.
239 EUR
bez DPH