Logo AIVD
Seminár

Praktický sprievodca e-Governmentom: ako implementovať nové zmeny?

Ako správne pracovať s e-schránkami?

Termín: 28. 2. 2025
Miesto konania: Online - priamy prenos

Pracujete s e-Governmentom? A ste si istý, že ho používate správe? Kto môže po novom spravovať e-schránku? Aký veľký má rozsah prístupu? Máte nastavené notifikácie o prijatí a odoslaní elektronickej správy? Aké nové autentifikátory musíte používať? Kedy je nutný elektronický podpis? Ako získať kvalifikovanú časovú pečiatku? Na tieto a mnohé ďalšie úskalia si posvietime na praktickom seminári. Prihláste sa a zistite, ako riešiť najčastejšie chyby pri práci s e-Governmentom.

219 

bez DPH a nákladov na dopravu.

Na toto školenie už nie je možné sa prihlásiť. V prípade vášho záujmu o ďalší termín kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.


Cieľ seminára:

Cieľom seminára je oboznámiť Vás s bezproblémovou komunikáciou cez elektronickú schránku a organizačne zvládnuť prácu s ňou v súlade s platnými právnymi predpismi, najmä po novele zákona o e-Governmente!

Naučíte sa, ako komunikovať cez túto schránku správne a podľa aktuálneho znenia zákona. Upozorníme vás na dôležité funkcie elektronickej schránky a na čo si dávať pozor.

 

Komu je seminár určený:

Seminár je určený subjektom súkromného sektora, ktoré pracujú s elektronickými schránkami.

 

Ďalšie informácie:

Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály a záznam zo školenia. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.

Program seminára (cca 9.00–12.00 hod.)

  1. Úvod do eGovernmentu
  • Definícia eGovernmentu: Čo to je a aký má význam?
  • Ciele eGovernmentu: Zjednodušenie komunikácie medzi občanmi, firmami a štátnymi orgánmi.
  • Zákonný rámec eGovernmentu na Slovensku (napr. zákon o eGovernmente, zákon o elektronickej komunikácii).
  • Význam digitalizácie verejnej správy.

 

  1. Elektronická schránka ako kľúčový nástroj eGovernmentu
  • Čo je elektronická schránka?
  • Zriadenie a aktivácia elektronickej schránky pre občanov a právnické osoby.
  • Povinnosť právnických osôb a živnostníkov využívať elektronickú schránku.
  • Typy elektronických schránok (fyzická osoba, právnická osoba, orgán verejnej moci).

 

  1. Práca s elektronickou schránkou v praxi
  • Prístup do schránky:
    • Prihlásenie cez eID kartu (občiansky preukaz s čipom).
    • Iné možnosti prihlásenia (napr. mobilné ID, alternatívne autentifikátory).
  • Základné funkcie:
    • Prijímanie správ od orgánov verejnej správy.
    • Odosielanie správ (formuláre, podania).
    • Overovanie doručenia a potvrdenie o prečítaní správ.
  • Práca s dokumentmi:
    • Podpisovanie elektronických dokumentov kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP).
    • Overovanie platnosti elektronického podpisu.
    • Nahrávanie a správa príloh.

 

  1. Praktická práca s elektronickou schránkou
  • Aktivácia elektronickej schránky v praxi.
  • Prihlásenie do schránky pomocou eID.
  • Vytvorenie a odoslanie elektronickej správy.
  • Podpisovanie dokumentov pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu.
  • Kontrola doručenej správy a jej potvrdenie o prečítaní.
  • Ako postupovať pri technických problémoch (kontakty na technickú podporu).

 

  1. Diskusia a otázky účastníkov

JUDr. Andrej Bebjak

Člen advokátskej kancelárie Havrilla & Co. Venuje sa najmä stavebnému právu, sporovej a korporátnej agende, k čomu momentálne pribudlo viacero oblastí z občianskeho, obchodného a rodinného práva ako aj príprava zmluvnej dokumentácie.

Online - priamy prenos

Miesto konania:

Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).