Konferencia: Legislatívna nálož pre personalistov na rok 2024

Konferencia: Legislatívna nálož pre personalistov na rok 2024

Zmeny v zamestnávaní cudzincov – Whistleblowing aktuálne – Novinky pre kamerové systémy– EÚ smernica o odmeňovaní – Regulácia AI v HR

Termín: 30. 5. 2024
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání

Na personalistov sa valia ďalšie legislatívne zmeny! Viete, na aké nové pravidlá sa musíte v roku 2024 pripraviť? Poznáte zmeny v zamestnávaní cudzincov, ktoré budú platiť pre rok 2024? Čo musíte dodržiavať už od 1. 3. a aké ďalšie zmeny sa v Zákonníku práce chystajú? Aké povinnosti Vám pribudnú po novele zákona na ochranu oznamovateľov? Zúčastnite sa konferencie, kde Vás zoznámime so všetkými dôležitými zmenami a aktuálnymi témami.

Na toto školenie už nie je možné sa objednať. V prípade Vášho záujmu o ďalšie konania, kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.

Výhody konferencie:

  • získate komplexný prehľad o súčasnom aj pripravovanom legislatívnom stave v oblasti pracovného práva, 
  • dozviete sa o detailoch zmien, ktoré nastanú v roku 2024 v oblasti zamestnávania cudzincov, 
  • získate aktuálne informácie o novele zákona na ochranu oznamovateľov,  
  • predstavíme vám smernicu EÚ, ktorá rieši nerovnomerné platové podmienky mužov a žien a ako ju zaviesť do praxe,
  • dozviete sa o detailoch zmien, ktoré nastali od 1. 3. 2023 v Zákonníku práce
  • budeme sa venovať aj dôležitým oblastiam ako je inšpekcia práce tak, aby ste prešli postupom kontroly v súlade s predpismi,
  • oboznámime Vás s novou metodikou pre kamerové systémy na pracovisku a povinnosťami, ktoré z nej pre Vás vyplývajú,
  • oboznámime vás o zmenách, ktoré nastali v oblasti sociálneho a zdravotného poistenia

 

  • budete mať príležitosť zdieľať skúsenosti a viesť odborné diskusie s lektormi aj kolegami z odvetvia,
  • dostanete možnosť konzultácie problémov z praxe s najskúsenejšími lektormi,
  • online podujatie je interaktívne, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC – pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania a budete môcť klásť lektorom aj svoje otázky.

 

Pre koho je konferencia určená:

Konferencia Legislatívna nálož pre personalistov na rok 2024 je určená pre personalistov, HR špecialistov, mzdových účtovníkov, firemných právnikov. Veľmi prínosná je predovšetkým pre riaditeľov, právnikov a personálne oddelenia, a to nielen z hľadiska jej odborného prínosu, ale aj vďaka možnosti nadviazania a budovania kontaktov, či možnosti riešenia svojich problémov s odborníkmi na problematiku. 

Ďalšie informácie:

Ako účastník odborného stretnutia získate CERTIFIKÁT o jej absolvovaní. V cene konferencie sú podkladové materiály a záznamy všetkých prednášok. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.

PROGRAM konferencie (09:00 - 15:30):

1. Zmeny v zamestnávaní cudzincov pre rok 2024

  • Aké máte povinnosti ako zamestnávateľ, keď cudzinec žiada o prechodný pobyt na účel zamestnania?
  • Poznáte špecifické obmedzenia pri zrýchlenom procese pri zamestnaní príslušníka 3. krajiny?
  • Aké ďalšie zmeny Vás čakajú pri zamestnávaní príslušníkov tretích krajín?

 

2. Novinky v Zákonníku práce od 1. 3. 2024

  • Ako sa upravujú povinnosti zamestnávateľa?
  • Počuli ste už o zmenách v sociálnom a zdravotnom poistení?
  • Aké zmeny nastali v ustanoveniach rodičovského dôchodku?
  • Viete, ako sa menia sadzby odvodov na zdravotné poistenie pre zamestnávateľa?
  • Smernicu EÚ o rovnocennom odmeňovaní – Kedy bude musieť zamestnávateľ doplatiť nespravodlivo nízke vyplácanie mzdy?

 

3. Novela zákona na ochranu oznamovateľov

  • Aké sú Vaše práva a povinnosti voči whistleblowerovi?
  • Kedy bude môcť zamestnávateľ požiadať o preskúmanie rozhodnutia na udelenie ochrany?
  • Na čo nezabudnúť pri spracovaní údajov pri oznámení?

 

4. Nová metodika pre kamerové systémy na pracovisku

  • Aké nové pravidlá so sebou prinesie nová metodika?
  • Prečo sa kamery budú deliť do šiestich kategórií a aké POVINNOSTI z toho pre Vás vyplývajú?
  • Musíte dodržiavať zásady GDPR, aj keď sa osoba na zázname kvôli nízkemu rozlíšeniu nedá identifikovať?

 

5. Nové právomoci Inšpekcie práce 

  • Čo sa chystá v rámci pripravovanej novely zákona?
 

 

Dr. Jozef Sýkora, MBA, DSc.

Dr. Jozef Sýkora, MBA pôsobí ako kontrolór v územnej samospráve od roku 2011 a interný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. V praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy. Lektor je prednášajúcim celoživotného vzdelávania kontrolórov a garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave.

Ing. Peter Varga

oddelenie služieb pre občana a zamestnávateľa | odbor sprostredkovateľských služieb | sekcia služieb zamestnanosti

JUDr. Kamil Košík

Je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Od roku 2012 pôsobí na Národnom inšpektoráte práce na právnom odbore (2012 – 2015), odbore riadenia inšpekcie práce a odbore pracovnoprávnych vzťahov (2016 – 2024). Podieľa sa na koncepčných a metodických činnostiach, pričom odborne zastrešuje najmä agendu nelegálnej práce a nelegálneho zamestnávania, agendu administratívnej spolupráce v oblasti vysielania zamestnancov v členských štátoch Európskej únie a agendu pracovnoprávnych a štátnozamestnaneckých vzťahov. Podieľa sa tiež na medzinárodnej spolupráci v oblasti inšpekcie práce - zastupuje Slovenskú republiku v Európskej platforme na posilnenie spolupráce pri riešení problému nedeklarovanej práce ako stálej pracovnej skupine Európskeho orgánu práce (ELA).

JUDr. Lucia Váryová, PhD.

JUDr. Lucia Váryová, PhD. vyštudovala právo na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. V súčasnosti pôsobí ako advokátska koncipientka v Advokátskej kancelárií SEMANČÍN & PARTNERS s.r.o. Dlhšiu dobu pôsobila ako interná právnička/GDPR a AEO špecialistka v kuriérskej spoločnosti Slovak Parcel Service s.r.o. Od roku 2022 pôsobí na akademickej pôde ako externá spolupracujúca na Katedre Pracovného práva a Práva sociálneho zabezpečenia na Trnavskej univerzite v Trnave na Právnickej fakulte. Vo svojej praxi sa zameriava na oblasť pracovného práva a BOZP, ochrany osobných údajov a poštového práva. Od roku 2019 je vedená ako sprostredkovateľka na riešenie kolektívnych sporov v zozname Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na roky 2022 – 2024. V roku 2023 získala ocenenie Zodpovedná osoba („DPO“) z hľadiska GDPR za rok 2022. Je publikačne aktívna, prednáša na slovenských konferenciách a zároveň je autorkou mnohých článkov na tému pracovného práva a ochrany osobných údajov, ako aj komentára k zákonu o poštových službách, ako aj spoluautorkou komentára k zákonu o združovaní občanov, ktorí vyšli vo vydavateľstve Wolters Kluwer SR.

Mgr. Marián Mészáros, PhD.

Mgr. Marián Mészáros, PhD. vyštudoval Trnavskú univerzitu v Trnave, Právnickú fakultu. Od roku 2014 pôsobí v advokátskej kancelárií FAIRSQUARE. V rámci profesijnej, odbornej a publikačnej činnosti sa zameriava na oblasti práva súvisiace s činnosťou korporácii podnikateľskej povahy, najmä na pracovné právo, obchodné právo, správne právo, medzinárodné právo súkromné (vrátane riešenia cezhraničných sporov a transakcií) a otázky digitalizácie a informatizácie. Je spoluautorom publikácií ako Organizačné zmeny zamestnávateľa a skončenie pracovného pomeru, Okamžité skončenie pracovného pomeru, Repetitórium z pracovného práva a Komentára k zákonu o združovaní občanov.

Online - priamy prenos

Online - priamy prenos

Seminár prebieha online, technické pokyny Vám zašleme e-mailom.

Miesto konania:

Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout