Logo AIVD
Multimediálna publikácia

Cenotvorba a kalkulácie vo firemnej praxi

Postupy - Metódy - Návody – Praktické príklady

Zjednodušte si vďaka multimediálnej publikácii nastavovanie a výpočet cien vašej firmy. Kalkulácie a tvorba cien sú v dnešnej dobe prirodzenou súčasťou každého podnikateľského subjektu. Umožňujú vyčíslenie reálnych nákladov na jednotlivé výkony firmy a následné stanovenie optimálnej ceny pre voľný trh, ktorá zabezpečí návratnosť vynaložených prostriedkov v očakávanej miere. Tieto princípy sú stále významnejšie s narastajúcou konkurenciou na trhu a neustále sa meniacim podnikateľským prostredím.

149 

bez DPH a nákladov na dopravu.


Prelistujte si ukážku ZDARMA

Cieľ publikácie:

Cieľom publikácie je, aby čitateľ:

  •  pochopil úlohu cien v ekonomike firmy a vedel určiť správny postup pri cenotvorbe,
  •  vedel vybrať správnu metódu kalkulácie vo vzťahu k jednotlivým druhom poskytovaných výrobkov, služieb alebo tovaru,
  •  bol schopný vybrané metódy aplikovať v praxi.

Podrobný obsah publikácie nájdete v záložke s označením obsah.

Publikácia Vám poslúži ako:

  • sprievodca prácou s cenami, ktorý napomôže pochopiť ich rolu v podnikaní
  • pomocník aj inšpirácia pri výbere správnej metódy kalkulácii cien

Komu je produkt určený:

Publikácia Cenotvorba a kalkulácie vo firemnej praxi je určená všetkým finančným a obchodným riaditeľom, ďalej majiteľom a konateľom firiem, pracovníkom kontrolingu či vedúcim marketingových oddelení. Taktiež by nemala chýbať ďalším osobám, ktoré sú zodpovedné za oblasť cien a kalkulácií.

Špecifikácia:

Multimediálny produkt zahŕňa šanón (formát A4), 80+ strán a USB disk s praktickými kalkulačnými vzorcami pre okamžitú aplikáciu.

 

Obsah publikácie:

A. Cenotvorba

1 Východiská pre optimálnu cenotvorbu
2 Zisk, náklady, cena v správnom vzťahu
3 Určovanie ceny – súvislosti a dôsledky
4 Cenová stratégia firmy
5 Optimálna cena
6 Cena ako súčasť marketingového mixu
7 Základné metódy cenotvorby
a) Nákladová (kalkulačná) cenotvorba
b) Dopytovo orientovaná cenotvorba
c) Konkurenčne orientovaná cenotvorba
d) Cenotvorba podľa prínosu pre klienta (vnímanej hodnoty)
8 Transferové oceňovanie
9 Jedenásť najčastejších chýb v cenotvorbe

B. Kalkulácie

1 Vzťah kalkulácií a cenotvorby
2 Kalkulačné členenie nákladov
3 Alokácia nákladov
4 Presnosť kalkulácií
5 Využitie kalkulácií v praxi
6 Základné rozdelenie kalkulačných metód
7 Neúplná kalkulácia pri riadení zisku
8 Tradičné úplné kalkulačné metódy – metodika a využitie
9 Cenotvorba pomocou nákladovej kalkulácie
10 Tradičné kalkulačné metódy – príklady a postupy
11 Nevyužité kapacity v kalkuláciách
12 Moderné kalkulačné metódy
13 Tvorba kalkulačnej smernice
14 Dvanásť najčastejších chýb v kalkuláciách


Takisto odporúčame