Logo AIVD
Seminár

Bezchybná správa registratúry a archív

Výklad zákonov – Evidencia, hodnotenie a vyraďovanie záznamov – Registratúrny poriadok a plán

Termín: 5. 10. 2023

PREZENČNE V BRATISLAVE:
Aká je platná právna úprava archivácie a registratúry? Máte nastavené archivačné procesy správne a efektívne? Viete, že vaše povinnosti sa odvíjajú aj od právnej formy a predmetu činnosti? Odborníčka zo Štátneho archívu SR poskytne komplexný pohľad na vedenie archívu či registratúrneho strediska, návody na evidenciu a vyraďovanie záznamov a upozorní, na čo sa zameriava kontrola. Súčasťou budú tiež PRAKTICKÉ vzory dokumentov, ich vypĺňanie a časté chyby.

209 

bez DPH a nákladov na dopravu.

Na toto školenie už nie je možné sa objednať.

V prípade záujmu o ďalší termín vyplňte kontaktný formulár.


    Vaše osobné údaje spracúvame v súlade s GDPR.


    Seminár obsahuje aktuálny prehľad právnych predpisov upravujúcich správu registratúry a archívnu činnosť. Ponúka podrobný návod na manipuláciu s listinnými a elektronickými registratúrnymi záznamami a archívnymi dokumentmi. Skúsená lektorka vysvetlí, ako správne evidovať záznamy, vypracovať registratúrny poriadok a plán a pripraviť registratúrne záznamy na vyradenie.

    Cieľ seminára:

    Cieľom seminára je oboznámiť účastníkov s právami a povinnosťami na úseku správy registratúry a archívu organizácie.

    Účastníci získajú informácie o právnych predpisoch upravujúcich správu registratúry a činnosť archívov a o zásadách manipulácie s listinnými a elektronickými registratúrnymi záznamami od ich vzniku až po ich vyradenie.

    Vysvetlíme si ako správne evidovať záznamy, vypracovať registratúrny poriadok a plán a pripraviť registratúrne záznamy na vyradenie. To všetko prakticky a vecne, s možnosťou konzultácie podoby záznamov a registratúrneho poriadku účastníkov. 

    Kliknite sem na detailný program seminára. 

     

    Komu je seminár určený:

    Seminár „Bezchybná správa registratúry a archív je určený:

    • orgánom verejnej moci, podnikateľskej sfére,
    • správcom registratúry a archivárom,
    • zamestnancom prichádzajúcim do styku s registratúrou organizácie.

     

    Ďalšie informácie:

    Ako účastník kurzu získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní, ktorý môžete využiť vo svojom CV v časti o doplnkovom odbornom vzdelávaní. V cene seminára sú podkladové materiály, občerstvenie a teplý obed v priebehu kurzu. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.

    PROGRAM CELODENNÉHO SEMINÁRA (9.00 16.00 hod.)

     

    Teoretická časť (9.00 – 12.00):  Prehľad právnych predpisov upravujúcich správu registratúry (vybrané paragrafy)

    1. Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

    2. Vyhláška MV SR č. 628/2002 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov

    3. Vyhláška č. 410/2015 Z. z. o podrobnostiach výkonu správy registratúry orgánov verejnej moci a o tvorbe spisu

    4. Osobitné právne predpisy v kontexte správy registratúry (zákon o účtovníctve, zákon o DPH, zákon o ochrane OÚ)

     

    Praktická časť (13.00 – 16.30): Správa registratúry v praxi

    1. Zásady tvorby registratúrneho poriadku a plánu

    2. Evidencia prijatých a odoslaných záznamov, tvorba spisov

    3. Ukladanie a ochrana registratúrnych záznamov, prístup k registratúre

    4. Význam a funkcia registratúrneho strediska

    5. Vyraďovanie registratúrnych záznamov a odovzdávanie archívnych dokumentov

     

    Mgr. Jana Bauerová, PhD.

    Lektorka je zamestnankyňa MV SR Štátneho archívu v Bratislave, kde pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Koordinuje vyraďovanie registratúrnych záznamov z registratúr orgánov štátnej správy, samosprávy a iných právnických osôb a rozhoduje o ich trvalej dokumentárnej hodnote, posudzuje a schvaľuje interné smernice na správu registratúry, organizuje preberanie archívnych dokumentov do trvalej archívnej úschovy, vykonáva štátny odborný dozor nad správou registratúry a venuje sa konzultačnej a školiacej činnosti v oblastiach: legislatívne zabezpečenie správy registratúry a archívnej činnosti, správa registratúry, hodnotenie a vyraďovanie spisov a špeciálnych druhov registratúrnych záznamov a archívna činnosť. Absolvovala študijný odbor história a slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave.

    Bratislava, Aircraft Building

    Administratívne centrum AIRCRAFT Building sa nachádza v rýchlo sa rozvíjajúcej časti hlavného mesta Bratislava, 5 minút od letiska M.R. Štefánika, 10 minút od obchodného centra AVION. Výhodou je rýchle napojenie na diaľničný obchvat pre rýchly prístup do centra hlavného mesta, ako aj na diaľnice D1 a D2.

    Budova ponúka na prenájom kancelárske priestory, ako aj zasadacie a konferenčné miestnosti v A štandarde.  Naše podujatia sa konajú vo veľkej zasadacej miestnosti.

    Stravovanie je zabezpečené priamo v budove na prízemí spol. Gurman servis s.r.o.

    Adresa:

    Ivanská cesta 30, 821 04 Ružinov
    821 04 Bratislava

    MHD:

    96, 69 – zastávka MHD Fafruny

    Parkovanie:

    Parkovanie je možné hneď vedľa budovy na bezplatnom parkovisku.

    Mapa