Mgr. Peter Vilim

Peter Vilim sa eurofondom venuje od ich príchodu na Slovensko. V roku 2001 pripravil 2 projekty na podporu v oblasti cestovného ruchu pre svojich klientov a jeden získal podporu. Bol jedným z 36 na celom Slovenku z celkového počtu viac ako 1000 žiadostí. Odvtedy sa Eurofondom, príprave projektových žiadostí, implementácii  projektov, konzultácii pre verejný a súkromný sektor venuje neustále. Schválených projektov bolo za viac ako 890 mil EUR. Touto sumou pomohol svojim klientov rásť, rozvíjať sa a zlepšovať. Podieľal sa na príprave a aktívnom pripomienkovaní troch operačných programov a vypracoval viaceré analýzy a návrhy oblastí pre nové programové obdobie.

Ďalší autori

Vladimír Ecker

V oblasti pohrebníctva pôsobí už viac ako 35 rokov. Je jedným zo zakladateľov SAPaKS a v súčasnosti zastáva funkciu podpredsedu asociácie. Zároveň je členom Českej komory pohrebníctva. Bol priamo pri vzniku zákona č. 132/2010 Z. z. o pohrebníctve, na ktorého tvorbe a pripomienkovaní sa aktívne podieľal, vrátane všetkých nasledujúcich novelizácií. Je držiteľom certifikátu súdneho znalca v oblasti pohrebníctva. Ako lektor Akadémie vzdelávania v Spišskej Novej Vsi vedie školenia zamerané na odbornú spôsobilosť pre prevádzkovanie pohrebníctva, správu cintorínov a krematórií.

JUDr. Kamil Košík

Je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Od roku 2012 pôsobí na Národnom inšpektoráte práce na právnom odbore (2012 – 2015), odbore riadenia inšpekcie práce a odbore pracovnoprávnych vzťahov (2016 – 2024). Podieľa sa na koncepčných a metodických činnostiach, pričom odborne zastrešuje najmä agendu nelegálnej práce a nelegálneho zamestnávania, agendu administratívnej spolupráce v oblasti vysielania zamestnancov v členských štátoch Európskej únie a agendu pracovnoprávnych a štátnozamestnaneckých vzťahov. Podieľa sa tiež na medzinárodnej spolupráci v oblasti inšpekcie práce - zastupuje Slovenskú republiku v Európskej platforme na posilnenie spolupráce pri riešení problému nedeklarovanej práce ako stálej pracovnej skupine Európskeho orgánu práce (ELA).

PhDr. Jana Merašická

Je spoluautorka novely zákona č. 182/2023 Z. z. k systému podporných opatrení v regionálnom školstve SR. Pracovala ako riaditeľka odboru inkluzívneho vzdelávania, poradenstva a prevencie MŠVVaM SR. T. č. sa opäť venuje odbornej činnosti s deťmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami z úrovne zariadenia poradenstva a predprimárneho vzdelávania. Venuje sa implementácii podporných opatrení v regionálnom školstve a vytváraniu inkluzívnej klímy na školách. Je certifikovanou terapeutkou v oblasti neurofeedback terapie, emocionálno-transformačnej terapie, používateľka Feuersteinovej metódy inštrumentálneho obohacovania. Jej užším odborným zameraním je odborná práca s deťmi s neurovývinovými poruchami, s emočnými problémami a problémami v správaní a zrakovým postihnutím. Venuje sa tiež lektorskej činnosti vo vzťahu k implementácii konkrétnych výchovno-vzdelávacích stratégií pre deti a žiakov s ŠVVP.

Ing. Martin Hypký

Štátny tajomník podpredsedu vlády SR. Príspevok: Digitalizácia v stavebníctve formou nového stavebného zákona Aké sú dôvody potreby zmien stavebného zákona? Akým spôsobom sa implementujú zmeny stavebného zákona do praxe a akú úlohu bude zohrávať digitalizácia v budúcnosti nám predstaví štátny tajomník podpredsedu vlády SR.

Ing. Vladimíra Neuschlová

Vladimíra Neuschlová pracuje od roku 2016 v konzultačnej spoločnosti ako biznis konzultant a líderšip kouč pre malých a stredných podnikateľov. Založeniu vlastnej spoločnosti predchádzalo viac ako 10 rokov medzinárodných skúseností na rôznych špecializovaných a manažérskych pozíciách z oblasti logistiky, nákupu, projektového manažmentu a účtovníctva. V rokoch 2007 - 2009 pracovala aktívne na logistických projektoch (prevažne transport) v Nemecku, Poľsku a Českej republike. V rokoch 2010 – 2015 sa venovala budovaniu rôznych supply chain a administratívnych tímov v bratislavskom biznis centre, kde zastávala viaceré lokálne aj medzinárodne pozície. Na konci svojej korporátnej kariéry viedla medzinárodný tím so 160-timi zamestnancami, ktorý bol zodpovedný za rôzne logistické medzinárodné aktivity. Dnes pomáha firmám pri zavádzaní komplexných zmiena na projektoch často pracuje od ich zrodu až po úspešnú transformáciu. Líderšip je stále jej vášňou a rada aplikuje nové spôsoby myslenia pri práci na projektoch, transformácií procesov alebo v spolupráci na osobnom raste svojich klientov a ich zamestnancov.

JUDr. Rastislav Urda

Rastislav Urda pôsobí ako lektor verejného obstarávania s dlhoročnou praxou v tejto oblasti. Po skončení štúdií práva pracoval ako kontrolór verejného obstarávania z pozície riadiaceho orgánu na Ministerstve dopravy SR. Následne pôsobil na Úrade pre verejné obstarávanie, kde posudzoval námietky (od roku 2013 ako vedúci oddelenia dohľadu). Venoval sa tiež kontrole verejných obstarávaní a pravidelne poskytoval školenia ako vybraný lektor Úradu. V súčasnosti sa venuje hlavne lektorskej činnosti v oblasti verejného obstarávania.