Mgr. Miroslava Višňovská, PhD.

Oddelenie pre rozvoj vzdelávacieho systému Štátneho pedagogického ústavu so zameraním na predprimárne vzdelávanie -materské školy.

Ďalší autori

Ing. Arch. Tomáš Guniš

Tomáš Guniš je absolvent Fakulty architektúry STU v Bratislave. V rokoch 2012-2013 pôsobil ako výkonný riaditeľ Slovenskej rady pre zelené budovy a v rokoch 2016 – 2019 ako vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií / hlavný architekt mesta Trnava. Dlhodobo sa venuje problematike udržateľnej architektúry a adaptácii miest na zmeny klímy. V súčasnosti pôsobí ako architektonický špecialista v spoločnosti Saint-Gobain Construction Products, s.r.o. Akustika v školách je z pohľadu architekta dvojsečná zbraň. Na jednej strane zvýšené nároky na zrozumiteľnosť reči a tým aj času dozvuku kladú požiadavky na odbornosť architekta a jeho úzku spoluprácu so špecialistami z oblasti akustiky, na druhej strane súčasný sortiment akustických interiérových riešení poskytuje pestrú paletu dizajnových možností. Tým sa táto téma stáva výzvou, ale aj príležitosťou zároveň. Aké možnosti má teda dnes architekt? Stanú sa tieto riešenia trvalou súčasťou našich tried a škôl? Ako sa má architekt postaviť k školským budovám, kde je potrebné široké spektrum priestorov s rôznymi veľkosťami a diametrálne odlišnými požiadavkami, ako sú triedy, telocvične, školské kluby alebo jedálne?

Ing. Jan Tichý, PhD.

Od roku 2002 pôsobí ako odborný asistent na Fakulte dopravnej ČVUT v Prahe, kde vyučuje predmety zamerané na ekonomiku dopravy, najmä potom na kalkulácie nákladov dopravy vo väzbe na financovanie verejnej dopravy. V súčasnosti tiež spolupracuje s ČESMAD Bohemia, SAČM a ďalšími subjektmi. Od roku 2004 pôsobí tiež ako IT analytik v spoločnosti ČSAD Praha holding a.s. Od roku 2013 je predsedom IODA, z.s.

Mgr. Miroslav Hubatka

Miloslav Hubatka vyštudoval Ústav pedagogických vied Filozofickej fakulty Masarykovej univerzity. Viac ako dvadsať rokov pracoval v školstve, z toho 10 rokov ako riaditeľ základnej školy so zameraním na moderné technológie a rozvoj nadania a talentu detí. Zaoberá sa oblasťami, ktoré sa týkajú rozvoja nadania a potenciálu detí s modernými technológiami vo výučbe a rozvoji manažmentu škôl. V súčasnej dobe sa venuje lektorskej, mentorskej, poradenskej a publikačnej činnosti. Založil a vedie portály zamerané na rozvoj nadania detí (www.nadanedite.cz) alebo využitie myšlienkových máp (www.mindmaps.cz) a mnohé ďalšie.    

Ing. Rudolf Christopher Takáč

Ing. Rudolf Christopher Takáč je certifikovaný  manažér  komplexných  projektov IPMA  Level  BÒ , akreditovaný PRINCE2Ò Tréner a má dlhoročné skúsenosti v riadení projektov. Viedol tím odborníkov na projektové riadenie, ktorý pripravil významnú odbornú publikáciu SPS3 Súbor požadovaných spôsobilostí projektového manažéra. SPS3 je slovenskou verziou IPMAÒpublikácie ICB ver.3 (IPMA Competence Baseline). Prednášal na odborných konferenciách o projektovom  riadení (2006 – 2013) a na svetovom kongrese projektového riadenia (2014) v Rotterdame. V roku  2006  založil  tréningovú  a konzultačnú  spoločnosť  2BCognitusÒ www.2bcognitus.com, publikuje odborné články a je spoluautorom publikácie Uzda na projekt www.uzdanaprojekt.eu.

Ing. Miroslav Ilavský

Miroslav Ilavský pôsobí dlhé roky v IT sektore v obchode, projektovom a vrcholovom manažmente. Má 10 ročné skúsenosti s výkonom funkcie Zodpovednej osoby a ochranou osobných údajov. Je držiteľom certifikátu Data Protection Officer podľa GDPR. Ako zodpovedná osoba a konzultant ochrany osobných údajov pomáha implementovať GDPR desiatkam spoločností. Vedie spoločnosť i-Secure, s.r.o., špecializujúcu sa na ochranu a bezpečnosť osobných údajov.

Ing. Ivan Macháček

Venuje sa ekonomickým otázkam národného hospodárstva jednak v rámci činností u podnikateľských firiem a jednak ako lektor na Univerzite Palackého v Olomouci. Od roku 1993 je tiež daňovým poradcom so zameraním na daň z príjmov. Doteraz publikoval viac ako 1 100 odborných článkov k daňovej problematike, prezentovaných v renomovaných vydavateľstvách. Je tiež autorom viac ako 15 publikácií k daňovej problematike.