Mgr. Miroslava Višňovská, PhD.

Oddelenie pre rozvoj vzdelávacieho systému Štátneho pedagogického ústavu so zameraním na predprimárne vzdelávanie -materské školy.

Ďalší autori

Bc. Kateřina Nechanická, DiS.

Kateřina Nechanická je personalistka, podnikateľka a profesionálny kouč s akreditáciou MŠMT ČR a ICF. Poskytuje konzultácie v oblasti kariérneho poradenstva a aktívne sa venuje koučovaniu. Spolupracuje s niekoľko spoločnosťami ako externá HR konzultantka a venuje sa prednáškam a školeniam soft skills.

Mgr. art. Rudolf Látečka

Autorizovaný architekt, Ústav architektúry občianských budov FAD STU. Od roku 2005 vedie vlastný architektonický ateliér. Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Zaoberal sa možnosťami využitia nanotechnológií a "smart city" riešení v urbanistickom dizajne. V posledných rokoch pôsobí na Fakulte architektúry a dizajnu ako pedagóg na ústavoch občianských a obytných budov a je aj študentom PhD u prof. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD., kde sa venuje výskumu architektúry virtuálnych a imaginárnych svetov. Príspevok: Imaginárny svet a architektúra Imaginárny svet ako vizuálna projekcia ľudských fantázií, túžob a obáv nás sprevádza odnepamäti v rôznych formách. Jednou z nich je aj vizuálne umenie. S rozvojom digitálnych technológií sa imerzia (vnorenosť - Immersive Virtual Environment - IVE) do paralelných virtuálnych svetov stáva čoraz prístupnejšou širokému okruhu záujemcov. Na jednej strane sa vytvára nový priestor pre rôznorodé experimenty, ale súčasne aj nové možnosti jeho zneužitia – hlavne závislosti. Virtuálny priestor je vždy 3D – a tým sa stáva aj novou výzvou pre jeho psychologické ale aj umelecké vytváranie architektonickými prostriedkami. V počítačových hrách je environment dôležitou scénografickou súčasťou príbehu ako Game Art – aktívnym pozadím, vytvárajúcim jeho atmosféru. Akú úlohu zohráva toto nové umelé architektonické prostredie, ktorého hlavným motívom už nie je konštrukcia, funkcia a ani estetika, ale vnútorný mentálny stav? Ako takéto prostredie navrhovať a dotvárať?

JUDr. Katarína Krasová, LL. M.

Absolventka Právnickej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, kde v roku 2010 vykonala rigoróznu skúšku. Pôsobí ako hlavný radca oddelenia štátnej stavebnej správy odboru výstavby a bytovej politiky Okresného úradu Prešov. V roku 2016 absolvovala profesijný vzdelávací program Master of Laws v odbore obchodno-právne vzťahy na Vysokej škole medzinárodného podnikania ISM Slovakia v Prešove. Lektorskej činnosti sa venuje od roku 2018.

Ing. Martin Mihál

Vedúci technického oddelenia Xella v CZ a SK. Martin Mihál pôsobí v stavebníctve bez prerušenia od skončenia vysokoškolského vzdelania v odbore Architektúra a pozemné stavby v roku 1995. Od roku 2001 je zamestnaný v spoločnosti Xella. V súčasnej pozícii pracuje od roku 2014. Je zodpovedný za produktový management, inovácie, interné technické vzdelávanie a komunikáciu s inštitúciami ovplyvňujúcimi legislatívu v stavebníctve. V rámci tejto činnosti spoločnosť Xella v minulosti zastupoval v Inštitúte pre pasívne domy a v Slovenskej rade pre zelené budovy. V súčasnosti vykonáva funkciu predsedu Združenia výrobcov murovacích materiálov.

Mgr. Juraj Kočiš, LL.M.

Mgr. Juraj Kočiš LL.M. - advokát, člen Slovenskej advokátskej komory. Pôsobil v popredných medzinárodných poradenským spoločnostiach a advokátskych kanceláriách na Slovensku a v zahraničí. V súčasnosti sa vo svojej odbornej praxi zameriava najmä na pracovné právo, obchodné právo, administratívne právo a zastupovanie klientov v súdnych sporoch a administratívnych konaniach. Intenzívne sa venuje aj lektorskej činnosti. Prednáša právne témy na odborných seminároch a konferenciách pre tuzemské a zahraničné podnikateľské subjekty. Je taktiež autorom početných odborných článkov a publikácií.

PhDr. Marek Havrila, PhD.

Pracuje ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v školách rôzneho druhu a typu. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov. Uvedeným oblastiam sa venuje aj lektorsky a publikačne.