JUDr. Jakub Kováčik

JUDr. Jakub Kováčik, je niekoľko rokov právnikom v advokátskej kancelárii CLS Čavojský & Partners, s.r.o., pričom vo svojej právnej praxi sa venuje oblasti obchodného práva, pracovného práva a procesného zastupovania. Okrem iného sa intenzívne zameriava aj na oblasť problematiky compliance, ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti (AML) a oblasť anti-bribery (protikorupčný systém) a ich prípadné zavedenie v spoločnostiach. Okrem iného mu je udelený certifikát Manažér informačnej bezpečnosti a Audítor informačnej bezpečnosti.

Ďalší autori

JUDr. Jakub Ulaher, PhD., LL.M., MBA

JUDr. Jakub Ulaher pôsobil v rokoch 2008 – 2018 na Mestskom úrade v Žiline. Najprv ako právnik a neskôr, v rokoch 2011 – 2018, ako vedúci odboru právneho a majetkového. Má množstvo skúsenosti z oblasti úradu a samosprávy. Pravidelne publikuje o aktuálnych právnych otázkach obecnej samosprávy.

JUDr. Odeta Poldaufová

Odeta Poldaufová sa špecializuje na problematiku zápisu stavieb do katastra nehnuteľností. Je riaditeľkou legislatívno-právneho odboru Úradu geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky od roku 2009. V minulosti pôsobila ako riaditeľka Správy katastra Pezinok. Má bohaté skúsenosti z pôsobenia v rezorte katastra nehnuteľností od roku 1993. Je autorkou viacerých odborných príspevkov z oblasti katastra nehnuteľností.

Mgr. Marián Mészáros, PhD.

Mgr. Marián Mészáros, PhD. vyštudoval Trnavskú univerzitu v Trnave, Právnickú fakultu. Od roku 2014 pôsobí v advokátskej kancelárií FAIRSQUARE. V rámci profesijnej, odbornej a publikačnej činnosti sa zameriava na oblasti práva súvisiace s činnosťou korporácii podnikateľskej povahy, najmä na pracovné právo, obchodné právo, správne právo, medzinárodné právo súkromné (vrátane riešenia cezhraničných sporov a transakcií) a otázky digitalizácie a informatizácie. Je spoluautorom publikácií ako Organizačné zmeny zamestnávateľa a skončenie pracovného pomeru, Okamžité skončenie pracovného pomeru, Repetitórium z pracovného práva a Komentára k zákonu o združovaní občanov.

doc. Ing. Danica Košičanová, PhD.

Okrem teoretickej výuky sa venuje praktickej tvorbe – projektovaniu TZB od roku 1996. Od roku 1984 pracuje ako vysokoškolský pedagóg na Stavebnej fakulte v Košiciach na oddelení Technických zariadení budov, prednáša TZB II – Vykurovanie, Vykurovacie systémy a vyučuje na diplomových projektoch či ateliérovej tvorbe. Venovala sa legislatíve pri preberaní EU noriem v oblasti tepelných čerpadiel, v oblasti prípravy a distribúcie teplej vody, a v oblasti ekonomickej a energetickej efektívnosti systémov vykurovania. Je autorom vysokoškolských učebníc z oblasti vykurovania a zdravotechniky a niekoľkých monografií.

Mgr. Miroslav Hubatka

Miloslav Hubatka vyštudoval Ústav pedagogických vied Filozofickej fakulty Masarykovej univerzity. Viac ako dvadsať rokov pracoval v školstve, z toho 10 rokov ako riaditeľ základnej školy so zameraním na moderné technológie a rozvoj nadania a talentu detí. Zaoberá sa oblasťami, ktoré sa týkajú rozvoja nadania a potenciálu detí s modernými technológiami vo výučbe a rozvoji manažmentu škôl. V súčasnej dobe sa venuje lektorskej, mentorskej, poradenskej a publikačnej činnosti. Založil a vedie portály zamerané na rozvoj nadania detí (www.nadanedite.cz) alebo využitie myšlienkových máp (www.mindmaps.cz) a mnohé ďalšie.    

Mgr. art. Rudolf Látečka

Autorizovaný architekt, Ústav architektúry občianských budov FAD STU. Od roku 2005 vedie vlastný architektonický ateliér. Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Zaoberal sa možnosťami využitia nanotechnológií a "smart city" riešení v urbanistickom dizajne. V posledných rokoch pôsobí na Fakulte architektúry a dizajnu ako pedagóg na ústavoch občianských a obytných budov a je aj študentom PhD u prof. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD., kde sa venuje výskumu architektúry virtuálnych a imaginárnych svetov. Príspevok: Imaginárny svet a architektúra Imaginárny svet ako vizuálna projekcia ľudských fantázií, túžob a obáv nás sprevádza odnepamäti v rôznych formách. Jednou z nich je aj vizuálne umenie. S rozvojom digitálnych technológií sa imerzia (vnorenosť - Immersive Virtual Environment - IVE) do paralelných virtuálnych svetov stáva čoraz prístupnejšou širokému okruhu záujemcov. Na jednej strane sa vytvára nový priestor pre rôznorodé experimenty, ale súčasne aj nové možnosti jeho zneužitia – hlavne závislosti. Virtuálny priestor je vždy 3D – a tým sa stáva aj novou výzvou pre jeho psychologické ale aj umelecké vytváranie architektonickými prostriedkami. V počítačových hrách je environment dôležitou scénografickou súčasťou príbehu ako Game Art – aktívnym pozadím, vytvárajúcim jeho atmosféru. Akú úlohu zohráva toto nové umelé architektonické prostredie, ktorého hlavným motívom už nie je konštrukcia, funkcia a ani estetika, ale vnútorný mentálny stav? Ako takéto prostredie navrhovať a dotvárať?