JUDr. Alena Gallo

V súčasnosti pôsobí ako riaditeľka právneho oddelenia spoločnosti podnikajúcej na národnom ako aj medzinárodnom trhu, je absolventkou Právnickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika Košice. Špecializuje sa na poradenstvo v oblasti obchodného práva, bankového práva, fúzií a akvizícií a v oblasti developingu. Pracuje ako konzultant pri výstavbe developerských projektov, v rámci ktorých má na starosti poradenstvo v oblasti povoľovacích procesov, zmluvné vzťahy a štruktúrovanie transakcií. Vo svojej praxi sa zameriava na problematiku vecných práv, developerskej výstavby a záväzkových vzťahov v stavebníctve.

Ďalší autori

Ing. František Vranay, PhD.

Vedúci Laboratória pozemného staviteľstva Stavebnej fakulty TU v Košiciach. Dlhoročný vedecký pracovník.

Mgr. Sabína Brédová

Mgr. Sabína Brédová pôsobila v Indii a Kambodži ako projektová manažérka rozvojových projektov. Pôsobila dva roky v osade v Plaveckom Štvrtku a už niekoľko rokov sa venuje práci s injekčnými užívateľmi drog a ľuďmi v pouličnom sexbiznise v Občianskom združení PRIMA v Bratislave. OZ PRIMA pracuje s touto cieľovou skupinou už dlhé roky a okrem priamej práce s klientmi sa venuje aj primárnej a sekundárnej prevencii ako smerom k majoritnej spoločnosti tak aj na školách po celom Slovensku. Sabína Brédová je akreditovanou lektorkou pre NIVAM a bola jednou z lektoriek národného projektu cez IA MPSVR SR v téme budovania odborných kapacít na komunitnej úrovni. Okrem toho je frekventantkou doktorandského štúdia a vedie občianske združenie Dom Svetla Slovensko, ktoré sa venuje prevencii šírenia infekčných a sexuálne prenosných ochorení v populácii.

JUDr. Odeta Poldaufová

Odeta Poldaufová sa špecializuje na problematiku zápisu stavieb do katastra nehnuteľností. Je riaditeľkou legislatívno-právneho odboru Úradu geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky od roku 2009. V minulosti pôsobila ako riaditeľka Správy katastra Pezinok. Má bohaté skúsenosti z pôsobenia v rezorte katastra nehnuteľností od roku 1993. Je autorkou viacerých odborných príspevkov z oblasti katastra nehnuteľností.

Ing. Vladimír Vaněk

Vladimír Vaněk pracuje na pozícii obchodného riaditeľa vo firme Poski.com. Okrem obchodnej činnosti u klientov, kde získava postrehy z terénu, je jeho špecializáciou internetová reklama a poradenstvo v on-line problematike. V tejto činnosti využíva svoje niekoľkoročné skúsenosti zo spoločnosti Seznam.cz.

PaedDr. Petra Arslan Šinková

Detská psychologička a pedagogička s dlhoročnou praxou v predškolských a školských zariadeniach. V Bratislave vedie už niekoľko rokov materskú školu a je zakladateľkou poradenského centra pre deti s poruchami učenia, pozornosti a správania - Centra Dr. Sindelar. Ťažiskom jej práce je poradenstvo pre rodičov v oblasti výchovy a vzdelávania ich detí. Po celom Slovensku vzdeláva odborníkov z pomáhajúcich profesií. Je autorkou série kníh Ako rozvíjať schopnosti dieťaťa a Hry a aktivity na rozvoj schopností dieťaťa. Je spoluautorkou knihy Testujme a rozvíjajme svoje dieťa a viacerých odborných publikácií zameraných na diagnostiku a stimuláciu príčin porúch učenia, pozornosti a správania.

Ing. Arch. Tomáš Guniš

Tomáš Guniš je absolvent Fakulty architektúry STU v Bratislave. V rokoch 2012-2013 pôsobil ako výkonný riaditeľ Slovenskej rady pre zelené budovy a v rokoch 2016 – 2019 ako vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií / hlavný architekt mesta Trnava. Dlhodobo sa venuje problematike udržateľnej architektúry a adaptácii miest na zmeny klímy. V súčasnosti pôsobí ako architektonický špecialista v spoločnosti Saint-Gobain Construction Products, s.r.o. Akustika v školách je z pohľadu architekta dvojsečná zbraň. Na jednej strane zvýšené nároky na zrozumiteľnosť reči a tým aj času dozvuku kladú požiadavky na odbornosť architekta a jeho úzku spoluprácu so špecialistami z oblasti akustiky, na druhej strane súčasný sortiment akustických interiérových riešení poskytuje pestrú paletu dizajnových možností. Tým sa táto téma stáva výzvou, ale aj príležitosťou zároveň. Aké možnosti má teda dnes architekt? Stanú sa tieto riešenia trvalou súčasťou našich tried a škôl? Ako sa má architekt postaviť k školským budovám, kde je potrebné široké spektrum priestorov s rôznymi veľkosťami a diametrálne odlišnými požiadavkami, ako sú triedy, telocvične, školské kluby alebo jedálne?