Ing. Vladimír Jurík
Vladimir Jurík je odborník v problematike bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Podieľa sa na príprave právnych predpisov v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, inšpekcie práce, nelegálnej práce a nelegálneho zamestnávania. Pracuje na odbore ochrany práce Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky.
Ďalší autori
doc. Ing. Jaroslav Král, CSc.
doc. Ing. Jaroslav Král, CSc. sa venuje dlhé roky profesionálnemu poradenstvu a vzdelávaniu v oblastiach logistiky a riadenia dodávateľských reťazcov, riadenia zásob, plánovania a riadenia výroby a logistiky, riadenia a zabezpečovania kvality a TQM. Podieľal sa na projektoch zdokonaľovania logistických operácií a funkcií metódami a nástrojmi štíhlej 6-sigma logistiky vo viacerých domácich a zahraničných podnikoch. Referencie má napríklad z VW Slovakia, Faurecia (CZ), Johnson Controls (CZ+SK), Magneti Marelli, Swedwood Slovakia, Wuerth. V rokoch 1992-2014 pôsobil v akademickom prostredí a je autorom desiatok kníh, učebných textov a odborných článkov v predmetných oblastiach.
Ing. Martin Dítě
Martin Dítě je odborníkom na dotačnú politiku. V praxi rieši požiadavky žiadateľov o dotácie EÚ, profesionálne sa zaoberá poradenstvom, prípravou a administráciou jednotlivých projektov v jednej z najúspešnejších dotačných agentúr v ČR - Grant Advisor. Vo svojom odbore sa venuje lektorskej aj publikačnej činnosti.
Ing. Milan Luciak
Lektor je dlhoročný pracovník v problematike uplatňovania zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie (zákon EIA). Má nielen teoretické znalosti z danej legislatívy, ale i praktické skúsenosti s jeho uplatňovaním v praxi, vrátane práce s verejnosťou. Lektor má za sebou množstvo prednášok z danej oblasti pre všetky skupiny subjektov, ktoré sa zúčastňujú procesu posudzovania vplyvov, takže jednotlivé prednášky sú špecificky vytvorené pre daný okruh poslucháčov.
Miroslav Otahal
Vyštudovaný zdravotnícky záchranár. V minulosti pôsobil ako zdravotný záchranár v Záchrannej zdravotnej službe Bratislava. 20 rokov v D.A.S. poisťovňa právnej ochrany a.s. - 15 rokov na manažérskej pozícii. Posledné roky pracuje v spoločnosti ACEA s.r.o. ( TeploZima.sk ), jedným z najväčších dodávateľov klimatizácií a tepelných čerpadiel na Slovensku. Najskôr mal na starosti B2B sektor, neskôr som sa stal obchodným riaditeľom a v súčasnosti pôsobí ako konateľ spoločnosti.Od roku 2021 spoločnosť ACEA sa stali výhradným zástupcom spoločnosti SAPFIR s.r.o. pre Slovensko.
Mgr. Zora Puškáčová
Zora Puškáčová je absolventkou Právnickej fakulty UK v Bratislave. Počas celej svojej profesionálnej kariéry sa špecializuje na pracovné právo, HR management a praktickú personalistiku. Skúsenosti nadobudla v poprednej advokátskej kancelárií poskytujúcej pracovno-právne poradenstvo. V súčasnosti pracuje ako odborný personalista pre pracovnoprávne záležitosti. Na konte má aj bohatú prednáškovú / lektorskú činnosť a pravidelne publikuje odborné články.
Mgr. art. Rudolf Látečka
Autorizovaný architekt, Ústav architektúry občianských budov FAD STU. Od roku 2005 vedie vlastný architektonický ateliér. Vyštudoval architektúru na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Zaoberal sa možnosťami využitia nanotechnológií a "smart city" riešení v urbanistickom dizajne. V posledných rokoch pôsobí na Fakulte architektúry a dizajnu ako pedagóg na ústavoch občianských a obytných budov a je aj študentom PhD u prof. Ing. arch. Vladimíra Šimkoviča, PhD., kde sa venuje výskumu architektúry virtuálnych a imaginárnych svetov.
Príspevok: Imaginárny svet a architektúra
Imaginárny svet ako vizuálna projekcia ľudských fantázií, túžob a obáv nás sprevádza odnepamäti v rôznych formách. Jednou z nich je aj vizuálne umenie. S rozvojom digitálnych technológií sa imerzia (vnorenosť - Immersive Virtual Environment - IVE) do paralelných virtuálnych svetov stáva čoraz prístupnejšou širokému okruhu záujemcov. Na jednej strane sa vytvára nový priestor pre rôznorodé experimenty, ale súčasne aj nové možnosti jeho zneužitia – hlavne závislosti. Virtuálny priestor je vždy 3D – a tým sa stáva aj novou výzvou pre jeho psychologické ale aj umelecké vytváranie architektonickými prostriedkami. V počítačových hrách je environment dôležitou scénografickou súčasťou príbehu ako Game Art – aktívnym pozadím, vytvárajúcim jeho atmosféru. Akú úlohu zohráva toto nové umelé architektonické prostredie, ktorého hlavným motívom už nie je konštrukcia, funkcia a ani estetika, ale vnútorný mentálny stav? Ako takéto prostredie navrhovať a dotvárať?