JUDr. Tatiana Mičudová, PhD.

Pôsobí ako zodpovedná osoba a konzultant pre oblasť ochrany osobných údajov a whistleblowingu. Pracovala aj ako advokátsky koncipient, externý vysokoškolský učiteľ a pôsobila aj na Úrade na ochranu osobných údajov SR. V prednáškach a publikačnej činnosti sa venuje téme ochrany osobných údajov, whistleblowingu, pracovného práva, autorského práva, občianskeho a správneho práva.

Ďalší autori

Vladimír Ecker

V oblasti pohrebníctva pôsobí už viac ako 35 rokov. Je jedným zo zakladateľov SAPaKS a v súčasnosti zastáva funkciu podpredsedu asociácie. Zároveň je členom Českej komory pohrebníctva. Bol priamo pri vzniku zákona č. 132/2010 Z. z. o pohrebníctve, na ktorého tvorbe a pripomienkovaní sa aktívne podieľal, vrátane všetkých nasledujúcich novelizácií. Je držiteľom certifikátu súdneho znalca v oblasti pohrebníctva. Ako lektor Akadémie vzdelávania v Spišskej Novej Vsi vedie školenia zamerané na odbornú spôsobilosť pre prevádzkovanie pohrebníctva, správu cintorínov a krematórií.

Mgr. Miroslav Hubatka

Miloslav Hubatka vyštudoval Ústav pedagogických vied Filozofickej fakulty Masarykovej univerzity. Viac ako dvadsať rokov pracoval v školstve, z toho 10 rokov ako riaditeľ základnej školy so zameraním na moderné technológie a rozvoj nadania a talentu detí. Zaoberá sa oblasťami, ktoré sa týkajú rozvoja nadania a potenciálu detí s modernými technológiami vo výučbe a rozvoji manažmentu škôl. V súčasnej dobe sa venuje lektorskej, mentorskej, poradenskej a publikačnej činnosti. Založil a vedie portály zamerané na rozvoj nadania detí (www.nadanedite.cz) alebo využitie myšlienkových máp (www.mindmaps.cz) a mnohé ďalšie.    

PaedDr. Ingrid Kováčová

Dlhoročne pôsobí v rezorte školstva, so zameraním na oblasť základného školstva. Pedagogické vzdelanie získala na UK v Bratislave. Skúsenosti nadobudla v oblasti riadenia pracovného pedagogického kolektívu v základných školách. Niekoľko  rokov pôsobila v štátnej správe rovnako pre oblasť základného školstva, má prax v oblasti prípravy školských stratégií a všeobecne záväzných predpisov, koncepčných materiálov, v ústrednom orgáne štátnej správy, konkrétne na sekcii regionálneho školstva Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR v odbore základných škôl. Toho času pôsobí ako špecialista pre základné školstvo a vzdelávanie v odborovom zväze pracovníkov školstva a vedy na Slovensku.

Martina Gregorová

Má dlhoročné skúseností v automobilovom priemysle, prevažne na manažérskych pozíciách s veľkým presahom do projektového vedenia. Od roku 2006 sa venuje vo svojej práci ale aj mimo nej vzdelávaniu pracovníkov v oblasti manažérskych systémov a projektového vedenia. V roku 2013 úspešne absolvovala akreditovaný kurz lektor, vďaka ktorému získala prehľad a zvýšila svoje sociálne, didaktické a aj andragogické kompetencie, ktoré sú nevyhnutné v práci profesionálneho lektora. Je členkou spoločnosti ALKP, ktorú považuje za spoločensky zodpovednú organizáciu, ktorá podporuje rôzne sociálne skupiny. Zabezpečuje kvalitnú prípravu lektorov a podnecuje profesionálny a odborný rast lektorov s hlavnou myšlienku potreby celoživotného vzdelávania.

Ing. arch. Veronika Krausková

Fakulta architektúry STU Bratislava, Slovensko

SIMON SCHNEIDER

Fyzik a energetický a environmentálny inžinier. Vyučuje a realizuje výskum na Univerzite aplikovaných vied vo Viedni, kde sa zameriava na spôsoby a definovanie energeticky pozitívnych okresov a ich napojenie na udržateľné a dekarbonizované energetické systémy. Od roku 2019 vedie kompetenčný tím pre oblasť „energeticky pozitívnych okresov, kde sa dá žiť” (KoLPEQ), ktorých cieľ je rýchly a priamy transfer výsledkov výskumu v oblasti energeticky pozitívnych okresov smerom k vyučovaniu. Príspevok: Energeticky pozitívne okresy: Ďalší krok smerom ku klimatickej neutralite Európa si dala za cieľ stať sa klimaticky neutrálnou do roku 2050. Keďže tretina emisií vzniká v stavebníctve, táto oblasť je v centre záujmu a prúdi do nej aj mnoho prostriedkov. EÚ chce do roku 2025 začať budovať 100 energeticky pozitívnych okresov. Ale ako môžu energeticky pozitívne okresy pomôcť dekarbonizovať stavebníctvo? V príspevku sa dotkneme myšlienky za energeticky pozitívnymi okresmi (PED) a ich cieľmi a zistíme, prečo a ako sú spojené a vhodné na dosiahnutie našich globálnych aj národných klimatických cieľov z hľadiska efektívnosti, zvyšovania miestnych obnoviteľných zdrojov, dostatočnosti a energetickej flexibility.