Ing. Gabriela Petrúšková

Vyštudovala Vysokú školu ekonomickú v Bratislave a profesijne sa dlhé roky venuje ekonomike a financovaniu školstva. Pôsobila na všetkých úrovniach štátnej správy v školstve – okresnej, krajskej a aktuálne rezortnej. Pracovala v pozícii zamestnanca, ale aj v pozícii riadiaceho zamestnanca zodpovedného za financovanie škôl a školských zariadení. Ako vedúca ekonomického oddelenia krajského školského úradu bola pri zavádzaní systému normatívneho financovania do praxe. Aktuálne pôsobí na Ministerstve školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR, sekcii financovania regionálneho školstva, odbore financovania škôl a školských zariadení a venuje sa problematike spracovania podkladov k príprave legislatívnych zmien v oblasti financovania škôl a školských zariadení.

Ďalší autori

PhDr. Saskia Repčíková

V rozmedzí rokov 2009 - 2019 pôsobila ako prezidentka Asociácie súkromných škôl a školských zariadení SR a v rokoch 2020 - 2021 pôsobila ako poradkyňa ministra školstva. Momentálne pôsobí ako zriaďovateľka MŠ.

Mgr. Dušana Bielezsová

Venuje sa predovšetkým vzdelávaniu v oblasti školskej a rovesníckej mediácie (metodické dni, semináre, workshopy, prednášky). Spolupracovala na programe zavádzania peer mediácie v piatich školách v Moravskoslezském kraji v projekte Mediace ve skole, v rámci Kampane proti rasizmu a násilí z nenávisti - Agentura pro sociální začleňování Úřadu vlády ČR. Ako lektorka lektoruje aj tému prevencie pred násilím v rámci Národného projektu Podpory ochrany detí pred násilím (UPSVaR). Vyštudovala etiku a pedagogiku na Univerzite Konštantina Filozofa v Nitre. Odbornú prípravu mediátora absolvovala v roku 2010 (osvedčenie). Pôsobila ako učiteľka v špeciálnej škole pre sluchovo postihnutých, ako zástupkyňa riaditeľa v základnej škole s materskou školou. Bola členkou Dozornej rady Únie materských centier, riaditeľkou Centra advokácie a koordinácie ÚMC a členka Výboru pre mimovládne organizácie (Úrad splnomocnenca vlády SR pre rozvoj občianskej spoločnosti). Pomáha zavádzať program rovesníckej mediácie (oboznámenie pedagogického zboru s programom, tréning mediačných zručností rovesníckych mediátorov, supervízia po ukončení tréningového programu). Trénuje mediačné zručností vedúcich pedagogických zamestnancov, vedúcich odborných zamestnancov, pedagogických zamestnancov, odborných zamestnancov, členov žiackych školských rád, žiakov základných a stredných škôl v konkrétnych triedach škôl a školských zariadení.

Bc. Kateřina Nechanická, DiS.

Kateřina Nechanická je personalistka, podnikateľka a profesionálny kouč s akreditáciou MŠMT ČR a ICF. Poskytuje konzultácie v oblasti kariérneho poradenstva a aktívne sa venuje koučovaniu. Spolupracuje s niekoľko spoločnosťami ako externá HR konzultantka a venuje sa prednáškam a školeniam soft skills.

PhDr. Alena Nekovářová

Alena Nekovářová vyštudovala Filozofickú fakultu Karlovej Univerzity v Prahe. V roku 1998 založila súkromnú jazykovú školu ASSET v Českých Budejoviciach, kde pôsobí ako riaditeľka a lektorka jazykových kurzov nemčiny a češtiny pre cudzincov. Ďalej sa zaoberá prekladateľskou a tlmočníckou činnosťou. Je autorkou a spoluautorkou mnohých jazykových učebníc nemčiny a češtiny pre cudzincov, z ktorých učebnica Čeština pro život získala 2. miesto v súťaži Nejkrásnější kniha ČR 2006. Vytvorila a spravuje webové stránky www.nj.cz a www.czechforlife.cz. Podieľa sa na mezinárodných vzdelávacích projektoch podporovaných EÚ. Je členkou Jihočeskej hospodářskej komory a Asociácie učitelů češtiny jako cizího jazyka.

Ing. Martina Škrdlantová

Ing. Martina Škrdlantová sa venuje riadeniu ordinácií. Lekárom prednáša o marketingu a managementu, financiách a cenových otázkach v zdravotníctve. Jej špecializáciou je cenová kalkulácia. Má bohaté skúsenosti z praxe a je konzultantkou mnohým väčším i menším ordináciám. Zároveň pôsobí ako riaditeľka zubnej kliniky Studio 32 v Prahe.

Mgr. Teťana Ustohalová

Lektorka sa venuje problematike výchovy a vzdelávania detí a žiakov s mentálnym postihnutím dlhé roky. Vo svojej činnosti sa opiera predovšetkým o svoje praktické skúsenosti nadobudnuté na špeciálnej základej škole ale vychádza aj zo skúseností v pozícii školskej psychologičky na základnej škole, učitelky na strednej odbornej škole ako aj učitelky profesijného rozvoja na metodicko-pedagogickom centre.