Čo ľudí najviac hnevá na poradách

8. 10. 2019

Rozmýšľali ste niekedy, koľko času a energie zaberú v našom pracovnom živote porady? Spoločnosť Doodle, ktorá prevádzkuje internetovú aplikáciu na plánovanie práce, sa rozhodla získať presné čísla

Prišli na to, že porady a mítingy – hoci sú nevyhnutné, aby sme mohli vôbec spolupracovať s ostatnými ľuďmi – sa môžu v práci zmeniť na požierača času s nekontrolovateľným apetítom.

Vyplynulo to zo štúdie, ktorá skúmala 19 miliónov meetingov a porád a zúčastnilo sa ho viac ako 6 500 pracujúcich ľudí z USA, Veľkej Británie a Nemecka. Výsledok bol jasný: 71 % ľudí uviedlo, že kvôli poradám strácajú čas z dvoch dôvodov:

  1. Buď sú porady zle zorganizované,
  2. alebo sa zrušia a ľudia tak stratia čas dohadovaním, prípravou či čakaním na míting, ktorý sa neuskutoční.

Čo nás najviac hnevá na poradách

V štúdii sa pozreli aj na zaujímavú oblasť. Chceli vedieť, čo ľudí na poradách najviac hnevá. Ľudia majú síce v práci najradšej stretnutia, na ktoré sa chodí osobne. Rozhovory tvárou v tvár uprednostňujú pred telefonátmi či videohovormi. Lenže má to háčik! Keď už raz venujeme svoj vzácny čas porade až 89 % ľudí hnevá, ak je zle organizovaná. Pretože:

  • 44 % ľudí si myslí, že kvôli zle zorganizovanej porade strácajú čas, ktorí mohli venovať inej práci
  • 43 % ľudí hnevajú nejasné zadania úloh, ktoré spôsobujú chaos
  • 38 % má problém so zle organizovanými poradami, pretože odkláňajú pozornosť od projektu, ktorý treba riešiť

Viac peňazí na výplatnej páske = dlhšie mítingy

Podľa prieskumu priemerná porada trvá 30 – 60 minút. Ako sa zdá, dĺžka porád sa naťahuje so stúpajúcim príjmom. Ľudia na seniorských pozíciách, ktorí uviedli, že ich príjem presahuje 51-tisíc eur ročne, mávajú oveľa viac mítingov, ktoré sa vlečú dlhšie než hodinu. Ľudia, ktorí zarábajú 28-tisíc eur ročne majú takýchto dlhých porád o polovicu menej.

Zaujímavé je, že ľudia, ktorí zarábajú ročne viac ako 51-tisíc eur tvrdia, že sú na dlhých poradách vždy aktívni. Len 8% z lepšie zarábajúcich ľudí priznalo, že sa na poradách nezapájajú.

Zdroj: meeting-report.com

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout