Ak chcete získať ľudí na pracovné miesto, NEPÍŠTE toto slovo do inzerátu
3. 10. 2019
To, akých uchádzačov prilákame na pohovor, závisí napríklad od slov ako "agresívny", "náročný" či "pružná pracovná doba".
Nízka nezamestnanosť znamená pre firmy aj náročnejší boj o zamestnanca. Zaujímavých ponúk na trhu práce je viac, a v prípade pracovných ponúk, z ktorých si uchádzači vyberajú, ide často o detaily.
Lepší prehľad o trendoch na trhu práce si pravidelne robí aj spoločnosť LinkedIn, ktorá prevádzkuje najpopulárnejšiu profesionálnu sociálnu sieť. Nedávno sa v LinkedIn zamerali sa zameral na pracovné ponuky a inzeráty a skúmal rozdiely medzi mužmi a ženami pri hľadaní práce.
Čo v inzerátoch zaujme či odradí?
V štúdii prišli na to, že záujem či nezáujem uchádzačov o konkrétne miesto ovplyvňuje aj používanie slov v pracovnom inzeráte. Skrátka, to, akých uchádzačov prilákame na pohovor, závisí napríklad od slov ako "agresívny", "náročný" či "pružná pracovná doba". Od voľby slov závisí aj to, či pracovný zaujme skôr ženy alebo skôr mužov.
Teraz je už jasné, že:
- keď v inzeráte napíšete, že hľadáte niekoho „agresívneho“, odradí to podľa štúdie LinkedIn 44 % žien a 33 % mužov
- 1 zo 4 žien nepošle svoje CV do firmy, keď v popise práce vidí slovo „náročný“
- pokiaľ ide o benefity, ženy priláka, keď je v inzeráte spomenutý flexibilný pracovný čas (zaujal 60 % žien), práca z domu (30 %) a bonusová zdravotná starostlivosť (45 %)
- pružný pracovný čas zaujíma čoraz viac aj mužov. V štúdii toto slovo primälo 60 % mužov, aby sa uchádzali o konkrétnu pozíciu.
Možno Vás zaujme
Školenie u Vás vo firme: AKO PRACOVAŤ S MILENIÁLMI
LinkedIn chcel štúdiou zistiť, sú trendy v dnešnom svete práce. Zároveň chce pomáhať firmám a uchádzačom rýchlejšie sa nájsť a vytvoriť vyvážené pracovné prostredie, kde je rovnováha mužských i ženských zamestnancov.
Zdroj: LinkedIn Newsroom