Ak chcete získať ľudí na pracovné miesto, NEPÍŠTE toto slovo do inzerátu

3. 10. 2019

To, akých uchádzačov prilákame na pohovor, závisí napríklad od slov ako "agresívny", "náročný" či "pružná pracovná doba".

 Nízka nezamestnanosť znamená pre firmy aj náročnejší boj o zamestnanca. Zaujímavých ponúk na trhu práce je viac, a v prípade pracovných ponúk, z ktorých si uchádzači vyberajú, ide často o detaily.

Lepší prehľad o trendoch na trhu práce si pravidelne robí aj spoločnosť LinkedInktorá prevádzkuje najpopulárnejšiu profesionálnu sociálnu sieť. Nedávno sa v LinkedIn zamerali sa zameral na pracovné ponuky a inzeráty a skúmal rozdiely medzi mužmi a ženami pri hľadaní práce.

 

Čo v inzerátoch zaujme či odradí?

V štúdii prišli na to, že záujem či nezáujem uchádzačov o konkrétne miesto ovplyvňuje aj používanie slov v pracovnom inzeráte. Skrátka, to, akých uchádzačov prilákame na pohovor, závisí napríklad od slov ako "agresívny", "náročný" či "pružná pracovná doba". Od voľby slov závisí aj to, či pracovný zaujme skôr ženy alebo skôr mužov.

 

Teraz je už jasné, že: 

  •  keď v inzeráte napíšete, že hľadáte niekoho „agresívneho“, odradí to podľa štúdie LinkedIn 44 % žien a 33 % mužov
  • 1 zo 4 žien nepošle svoje CV do firmy, keď v popise práce vidí slovo „náročný“
  • pokiaľ ide o benefity, ženy priláka, keď je v inzeráte spomenutý flexibilný pracovný čas (zaujal 60 % žien), práca z domu (30 %) a bonusová zdravotná starostlivosť (45 %)
  • pružný pracovný čas zaujíma čoraz viac aj mužov. V štúdii toto slovo primälo 60 % mužov, aby sa uchádzali o konkrétnu pozíciu.

 

Možno Vás zaujme

Školenie u Vás vo firme: AKO PRACOVAŤ S MILENIÁLMI

 

LinkedIn chcel štúdiou zistiť, sú trendy v dnešnom svete práce. Zároveň chce pomáhať firmám a uchádzačom rýchlejšie sa nájsť a vytvoriť vyvážené pracovné prostredie, kde je rovnováha mužských i ženských zamestnancov.

Zdroj: LinkedIn Newsroom

Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Marketing
Soubor technik, které mají za předmět obchodní strategii a zejména průzkum trhu.
Facebook
OK
Odmítnout
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Joomla Essential
OK
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout
Shopify.com
OK
Odmítnout
Inspectlet
OK
Odmítnout