Ondrej Štrup

• Od roku 2008 garant rekvalifikačného vzdelávania facility manažérov v SR akreditovaného Ministerstvom školstva, mládeže a telovýchovy (do 2021 cca 500 držiteľov osvedčení).
• V roku 1999 organizoval založenie českej pobočky asociácie IFMA CZ, v ktorej bol v rokoch 1999 – 2002 a 2012 – 2015 prezidentom a v rokoch 1999 – 2021 bol stálym členom predstavenstva. V roku 2015 mu bol udelený doživotný titul Čestný predseda IFMA CZ.
• Od 2013 je držiteľom titulu IFMA Fellow, najprestížnejšieho celosvetového ocenenie asociácie IFMA (od roku 1992 ho získalo iba niečo málo cez stovku Facility manažérov na svete).
• V rokoch 2011 – 2013 pod predseda Eurofi – Európskej asociácie Facility managementu.
• V rokoch 2016 – 2018 bol členom užšieho predstavenstva FMCC (celosvetové odborné sekcie FM konzultantov IFMA), v roku 2017-18 vykonával funkciu viceprezidenta, teraz je riaditeľom pre strednú a východnú Európu.
• Inicializoval usporiadanie svetových kongresov IFMA v Prahe – World Workplace Europe 2003 (12. – 14. 5. 2003), a Eurofi / IFMA – EFMC 2013 (22. – 24. 5. 2013), kde sa podieľal aj na niektorých príspevkoch.
• Ako zástupca SR je poverený riadením príprav a prekladu európskej normy Facility managementu EN 15221 (CEN TC 348), svetovej normy ISO / TC 267 (ISO 41000 – Facility management) a svetovej ISO PC 251 (ISO 55000 – Asset management).
• Externé vyučujúci na ČVUT FSv, pripravoval výučbu facility managementu na VOŠ Chotěboř, občasný hosťujúci lektor na VŠE, MVS Olomouc, VŠB – TU Ostrava.
• Autor knihy „Základy Facility managementu“ – 2014, Professional Publishing, spoluautor rady ďalších odborných titulov z oblasti Facility managementu. Autor mnohých článkov v odborných popularizačných

Ďalší autori

PaedDr. Mgr. Daniela Pivovarová

Daniela Pivovarová pôsobí ako odborník pre pracovno-právne vzťahy, pre oblasť zamestnanosti a pre koordináciu systémov sociálneho zabezpečenia. Pracovala na Ministerstve práce, podieľala sa na procese pristúpenia SR do EÚ v časti „Voľný pohyb osôb“ a zastupovala MPSVR SR pri Európskej komisii ako členka Správnej komisie pre koordináciu systémov sociálneho zabezpečenia. Pôsobila v nadnárodnom výrobnom podniku, ako riadiaci pracovník zodpovedala za zamestnanecké vzťahy. Riadila Sekciu práce na ministerstve práce, zodpovedala za tvorbu právnych predpisov v jej kompetencii, okrem iného: Zákonníka práce, zákona o službách zamestnanosti, zákona o inšpekcii práce. Ako právnik sa špecializuje na pracovné právo v slovenskom aj európskom kontexte, venuje sa poradenstvu pre oblasť medzinárodného zamestnávania, pomáha právnickým osobám v komunikácii s príslušnými inštitúciami v SR a v členských štátoch EÚ.

PhDr. Ing. Petr Mašín, PhD., DBA

PhDr. Ing. Petr Mašín, Ph.D., DBA je absolventom Českého vysokého učenia technického – fakulty strojného inžinierstva a štúdia programu MBA na Vysokej škole ekonómie a manažmentu. V ďalšom štúdiu sa venoval predovšetkým psychológii a sociológii so zameraním na riadenie ľudských zdrojov a získal titul doktora filozofie. Problematike strategického manažmentu sa venoval na LIGS University, kde ukončil štúdium v ​​programe DBA. Dizertačnú prácu z oblasti výskumu analytických nástrojov pre rozhodovacie procesy obhájil v roku 2019 a získal titul PhD. Teraz si svoje teoretické vedomosti obohacuje ďalším štúdiom v odbore riadenia a ekonomiky podniku. Po dlhoročných obchodných skúsenostiach pôsobil 10 rokov v TOP manažmente českých a nadnárodných firiem na pozíciách obchodného a marketingového riaditeľa. Je autorom mnohých e-learningových kurzov pre Ministerstvo práce a sociálnych vecí, autorom a spoluautorom niekoľkých monografií a autorom mnohých odborných článkov a príspevkov. Pôsobil ako konzultant pre riadenie projektov z Európskych štrukturálnych fondov pre Ministerstvo poľnohospodárstva. V súčasnej dobe sa okrem lektorskej činnosti na vysokých školách (ČVUT, Vysoká škola ekonómie a manažmentu, Vysoká škola obchodná, Cambridge School, European School of Business and Management ...) a prípravy študijných programov MBA, zaoberá ešte poradenskou a konzultačnou činnosťou pre podnikovú sféru a štátnu správu, koučingom manažérov a činnosťami súvisiacimi s riadením podnikov.

prof. Ing. Zuzana Sternová, PhD.

Od roku 2008 pôsobí ako riaditeľka Technického a skúšobného ústavu stavebného, n. o. Je autorizovaným stavebným inžinierom, odborne spôsobilou osobou na energetickú certifikáciu a znalcom. Od roku 1971 sa odborne sa zameriava na tepelnú ochranu budov, od roku 1986 zatepľovaniu, znižovaniu potreby a spotreby energie, energetickej hospodárnosti a obnove budov. Počas celého obdobia svojej odbornej činnosti sa venovala výskumu a vývoju v uvedených oblastiach, ale aj normotvornej, publikačnej, prednáškovej činnosti a vzdelávaniu. Od začiatku implementácie smernice o EHB sa zúčastnila prípravy legislatívnych predpisov (zákona a vyhlášky o EHB). Pôsobila ako vedúca autorských kolektívov riešenia výskumných projektov na národnej a medzinárodnej úrovni a takmer 30 pilotných a demonštračných projektov zatepľovania, odstraňovania systémových porúch bytových domov a obnovy budov.

Ing. Peter Pašek

Peter Pašek absolvoval štúdium v odbore Daňovníctvo a daňové poradenstvo na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Momentálne je členom prezídia Slovenskej komory daňových poradcov a partnerom v medzinárodnej poradenskej a outsourcingovej spoločnosti Accace. Peter je uznávaným špecialistom na transakčné poradenstvo a lokálne dane. Má za sebou bohatú lektorskú a publikačnú činnosť v oblasti daní.

plk. JUDr. Pavol Komár

plk. JUDr. Pavol Komár pôsobí ako vedúci oddelenia všeobecnej štátnej správy odboru požiarnej prevencie Prezídia Hasičského a záchranného zboru MV SR.V oblasti ochrany pred požiarmi pôsobí od roku 1991.plk. JUDr. V oblasti ochrany pred požiarmi pôsobí od roku 1991. Bol jedným zo spracovateľov aktuálnej novelizácie uvedených právnych predpisov.

PaedDr. Viera Pobiecka

Lektorka svoje profesijné odborné základy postavila na dlhoročnej praxi a skúsenostiach v oblasti špeciálnej pedagogiky, práce s deťmi a žiakmi so ŠVVP v školách a zariadeniach rôzneho typu a druhu. V súčasnosti pracuje ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy pre zariadenia poradenstva a prevencie a školy pre deti a žiakov so zdravotným znevýhodnením, podieľa sa na riadení a kontrole výchovno-vzdelávacieho procesu detí a žiakov so zdravotným znevýhodnených v školách rôzneho stupňa.Metodicky aj prakticky sa venuje odborným špecializovaným a konzultačným činnostiam pre zriaďovateľov, riaditeľov škôl a školských zariadení, i odborných a pedagogických zamestnancov, usmerňuje a radí pri inkluzívnom vzdelávaní žiakov, poskytovaní podporných opatrení, pri práci školského podporného tímu, prideľovaní pedagogických asistentov a pomáha pri zavádzaní nových legislatívnych zmien do praxe.