Logo AIVD
Seminár

Pôsobenie školského podporného tímu a jeho koordinátora v škole

Termín: 21. 10. 2022
Miesto konania: Online - priamy prenos

Školský podporný tím (ŠPT) – viete, ako ho vytvoriť a ako zabezpečiť jeho efektívne fungovanie? A aká je pozícia koordinátora ŠPT? Na seminári zistíte, čo všetko súvisí so založením ŠPT, aké sú jeho hlavné úlohy a ako sa plánujú jeho činnosti. Spoznáte aj jednotlivé druhy financovania miest členov ŠPT a budeme sa venovať aj problematike činnosti ŠPT v oblasti rozvíjania inkluzívneho vzdelávania.

149 

bez DPH a nákladov na dopravu.

Na toto školenie už nie je možné sa prihlásiť. V prípade vášho záujmu o ďalší termín kontaktujte náš zákaznícky servis. Ďakujeme.


Cieľ seminára:

Cieľom webinára je poskytnúť účastníkom praktické rady a informácie v problematike vytvorenia a efektívneho pôsobenia školského podporného tímu  (ŠPT) a kariérnej pozície koordinátora školského podporného tímu. Skúsený lektor prezradí cenné informácie a zodpovie všetky otázky.

Dozviete sa, na čo vlastne slúži ŠPT a prečo ho vo svojej škole potrebujete zriadiť. Lektor tiež detailne predstaví súvisiace postupy a procesy, vrátane financovania alebo spolupráce ŠPT s inými pedagogickými a nepedagogickými zamestnancami, väzbu ŠPT na kompetencie riaditeľa a jeho úlohy v jednotlivých aspektoch činnosti školy.

Reč bude aj o úskaliach vytvárania, udržania a koordinácie ŠPT.  

Komu je seminár určený:

Seminár je určený pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov a vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorí sú na úrovni školy súčasťou systému poradenstva a prevencie a poskytujú podpornú činnosť prostredníctvom podporných úrovní prvého stupňa a druhého stupňa – riaditeľ a zástupca riaditeľa, školský špeciálny pedagóg a odborní zamestnanci (školský psychológ, sociálny pedagóg, školský logopéd, liečebný pedagóg), výchovný poradca, kariérny poradca, školský poradca, triedny učiteľ, pedagogický asistent.

Program seminára (09:00 – 11:00)

  1. Čo je školský podporný tím (ŠPT) a kto ho tvorí?
  2. Hlavné úlohy, zásady a princípy práce ŠPT v rámci systému komplexnej podpory v škole.
  3. Riešenie komplexných prípadov.
  4. Právny kontext inklúzie a prítomnosti ŠPT.
  5. Plánovanie činnosti ŠPT.
  6. ŠPT ako multidisciplinárny tím.
  7. Pôsobenie koordinátora ŠPT v škole.
  8. Zdroje financovania na vytvorenie pracovných miest členov ŠPT.
  9. Pozitíva a výhody, úskalia i prekážky spolupráce pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.
  10. Úloha riaditeľa a triedneho učiteľa v systéme podpory a inklúzie.
  11. Čo potrebuje riaditeľ školy, aby mal funkčný podporný tím a čo pre to môže urobiť?
  12. Informované súhlasy zákonných zástupcov, ochrana osobných údajov, mlčanlivosť, dokumentácia súvisiaca s činnosťou ŠPT a jeho jednotlivých členov.

PhDr. Marek Havrila, PhD.

Pracuje ako odborný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením v školách rôzneho druhu a typu. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov. Uvedeným oblastiam sa venuje aj lektorsky a publikačne.

Online - priamy prenos

Miesto konania:

Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.

Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).