Celoslovenské odborné stretnutie: Archívnictvo, správa registratúry a digitalizácia v roku 2022
Kolobeh dokladov aj archivovanie, moderne a správne
Termín: 29. 11. 2021
Prednáša:
Miesto konania: Název místa konání
Čo chystá Ministerstvo financií SR na zjednodušenie vytvárania, evidovania a uchovávania účtovných dokladov? Ako na správne vedenie registratúrnych záznamov, archivovanie či vyraďovanie záznamov? Poskytneme praktické tipy, návody a postupy nielen na elektronické archivovanie, skartáciu ale aj na proces kolobehu a podpisovania dokladov. Odborné stretnutie navyše vytvára priestor pre zdieľanie Vašich problémov a nachádzanie riešení do praxe.
Partnerom konferencie je spoločnosť NIKOL Martin, s.r.o., expert na poskytovanie archivačných služieb a správu registratúry. |
Výhody odborného stretnutia:
- získate komplexný prehľad o tom za akých podmienok UŽ môžete archivovať elektronicky, ako sa mení registratúra pre rok 2022 a ako na správne nastavené archivačné procesy,
- dozviete sa cenné informácie o pripravovaných zmenách v legislatíve priamo od pripomienkovateľa zákona,
- budete mať príležitosť zdieľať skúsenosti a viesť odborné diskusie,
- dostanete možnosť konzultácie problémov praxe s najskúsenejšími lektormi.
Kliknite sem pre detailný program.
Pre koho je odborné stretnutie určené:
Celoslovenské odborné stretnutie: Archívnictvo, správa registratúry a digitalizácia v roku 2022 je určené pre administratívnych pracovníkov, referentov, účtovníkov, office manažérov a všetkých, ktorí majú vo svojej agende vytváranie, evidovanie alebo uchovávanie účtovných či iných dokladov a ich archiváciu. Prínosný je aj pre IT pracovníkov, ktorí sa podieľajú na zvyšovaní efektivity pracovných postupov a digitalizácii.
Ďalšie informácie:
Ako účastník odborného stretnutia získate CERTIFIKÁT o jeho absolvovaní. V cene konferencie sú podkladové materiály, občerstvenie v priebehu konferencie a teplý obed. V prípade online prenosu je v cene videonahrávka. Obchodné podmienky sú Vám k dispozícii tu.
PROGRAM odborného stretnutia (09:00 - 15:45):
Archív a správa registratúry 2022
Prednáša: Mgr. Mária Mrížová
Budeme sa venovať predovšetkým týmto témam:
- Platná legislatíva v oblasti správy dokumentov – aktuálne novinky a zmeny
- Evidencia záznamov, manipulácia so záznamami a spismi
- Zásady tvorby registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu
- Význam a funkcia registratúrneho strediska
- Činnosti správcu registratúry, ukladanie a ochrana registratúrnych záznamov, prístup k nim
- Hodnotenie a vyraďovanie záznamov
Elektronizácia evidencie, vedenia a odstraňovania archívnych záznamov
Prednáša: Mgr. Mária Mrížová
Ste otrávení z množstva šanónov v archíve a radi by ste pracovali len s ich elektronickou verziou? Budeme sa venovať predovšetkým týmto témam:
- Správa elektronických dokumentov a nové štandardy pre vedenie elektronických informačných systémov na správu - proces posudzovania zhody IS s opatrením MV SR č. 203/2021 Z. z.
- Procesné úkony pri správe dokumentov neelektronických vs. elektronických; Špecifiká elektronickej komunikácie
-
Zásady digitalizácie archívnych dokumentov vrátane projektov MV SR v tejto oblasti
- Vyraďovacie konanie elektronicky
Outsourcingové riešenia správy registratúry v praxi
Prednáša: Ing. Miroslav Baloga
Hľadáte spôsob vedenia registratúry priamo pre Váš subjekt? Odborník s takmer 30 ročnými skúsenosťami z oblasti vedenia archívu a registratúry Vás prostredníctvom prípadových štúdií prevedie spôsobmi vedenia registratúry a archívnictva v praxi. Môžete sa opýtať na riešenia Vašich problémov a získať kvalifikované odpovede s istotou ich možnej realizácie v praxi.
Pripravované legislatívne zmeny 2022 v oblasti digitalizácie účtovníctva
Prednáša: Ing. Ján Vlčko
Čo chystá Ministerstvo financií SR na zjednodušenie vytvárania, evidovania a uchovávania účtovných dokladov? Na čo sa musí pripraviť organizácia pri prechode do digitálneho sveta účtovania? Aké prekážky čakajú administratívu po novele? Kde zostáva byrokracia naďalej kritická a ako to riešiť?
Zodpovie pripomienkovateľ najnovšej novely a špecialista na digitalizáciu účtovníctva.
Používanie elektronického podpisu v praxi a hrozby digitalizácie účtovníctva
Prednáša: Milan Vodička
Získate prehľad požiadaviek, ktoré musia byť dodržané pri elektronickom kolobehu dokladov v zmysle európskych nariadení a oboznámte sa s hlavnými rizikami digitalizácie účtovníctva, vrátane rád a tipov, ako sa vyhnúť rizikám.
Právny pohľad: Elektronické dokumenty ako dôkazový materiál
Prednáša: JUDr. Gabriel Havrilla
Obstoja elektronické dokumenty pred súdom v prípade sporu? Aký je rozdiel v dokazovaní pri papierovom a elektronickom doklade? Ako sa posudzuje elektronický podpis a overuje jeho dôveryhodnosť? Tieto otázky zodpovie skúsený právnik.
Časový harmonogram:
8:30 – 8:50 | Registrácia / Prihlasovanie účastníkov |
8:50 - 9:00 | Technická skúška |
9:00 – 12:00 | Doobedný blok s diskusiami
|
12:00 – 13:00 | prestávka na obed |
13:00 - 15:15 |
Poobedný blok s diskusiami
|
15:15 - 15:20 | Záver a ukončenie odborného stretnutia |
Zmena programu, miesta a termínu konania vyhradená.
Online - priamy prenos
Seminár prebieha online, technické pokyny Vám zašleme e-mailom.
Miesto konania:
Online seminár je interaktívny, ktorého prenos budete sledovať na svojom PC - pohodlne vo vašej kancelárii bez nutnosti akéhokoľvek dochádzania. A nielen to. Budete môcť klásť lektorke / lektorovi aj svoje otázky. Je to technicky veľmi jednoduché - informácie, ako sa pripojiť, dostanete od nášho zákazníckeho oddelenia emailom 1 deň pred konaním online seminára.
Na sledovanie online seminára si nájdite pokojné tiché miesto. Presvedčte sa, že máte k dispozícii potrebné vybavenie vo funkčnom stave: počítač, monitor, slúchadlá alebo reproduktory, internetové pripojenie aspoň 256 kbps (odporúčame však 512 kbps).